Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Óriási robbanás egy fontos piacon

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Újabb robbanást okozott a kuponos piacon a jövedelmek növekedése.

Több pénzt költhetnek a magyarok, emiatt megváltoztak a vásárlási szokásaik: már nem az árengedmény nagysága, hanem a termékek minősége, az élményszerű szolgáltatások motiválják a választást. Az elmúlt két évben megduplázódott az átlagos kosárérték a szolgáltatásokra épülő közösségi vásárlásban Magyarországon – mondta a Magyar Időknek Kap­rinay Zoltán, az internetes kedvezménypiac 90 százalékát lefedő Bónusz Brigád társtulajdonosa. A hazai cég éves forgalma eléri a 3,5 milliárd forintot, és a jövedelmek érezhető gyarapodása miatt ugrásszerűen növeli eladásait elsősorban az utazási piacon, de a magyar termékek esetén is.

Leginkább a kedvezményes utazási lehetőségek értékesítéséből származó 20 százalékos éves forgalombővülés mutatja, hogy az elmúlt időszakban jelentősen gyarapodott a magyar háztartások elkölthető jövedelme. Egyre több pénzt áldozunk más kényelmi szolgáltatásokra is:

idén karácsonykor az internetezők fele élményajándékot keres szeretteinek,

ahol a minőségi együttlét lehetősége a döntő szempont, nem pedig az ár.

– Két éve 5-6 ezer forint körül volt az átlagos kosárértékünk, mára ez eléri a 12 ezer forintot, ami ugrásszerű növekedésre utal a fogyasztásban – hívta fel a Magyar Idők figyelmét a közösségi vásárlásban piacvezető kedvezményközvetítő vállalkozás, a Bónusz Brigád társtulajdonosa.

Kaprinay Zoltán rámutatott: a minőségi élménykínálat iránti kereslet mellett nagyon népszerű a különféle termékeket, iparcikkeket kínáló közösségi piacterük is, ahol a mikro- és kisvállalkozások bővülő kínálata is nagy figyelmet kap. – Nincs is külföldi beszállítónk. Fontosnak tartjuk a kicsik, a kézművesek, az egyedi termékgyártók, a házi termelők piacra juttatását is, olyanokét, akik értéket képviselnek, de nincs elegendő tőkeerejük bekerülni például a nagy áruházláncok kínálatába.

Ingyenes reklámot biztosítunk a magyar cégeknek több ezer internetező körében, mert úgy tapasztaljuk, hogy határozottan nő az igény a minőségi, itthon előállított termékekre és a színvonalas, nem feltétlenül a legolcsóbb, viszont pihentető vagy szórakoztató szolgáltatásokra. Más országok kiskereskedelmi politikájával összehasonlítva

a magyar vásárlók egyébként sem találkozhatnak olyan nagy arányban a hazai termékekkel az áruházi kínálatban,

ezért ezeket egyre többen az interneten keresik – jegyezte meg Kap­rinay Zoltán.

Hozzátette: más területeken is szorosabb összefogásra készülnek a nagyobb magyarországi webáruházakkal, például a hirdetésekben, hogy mérsékelni tudják a multinacionális felületeknek kifizetett, évente milliárdos nagyságrendre rúgó reklámkiadásokat.

Az ügyvezető kifejtette: alaposan átalakultak a piaci igények. Míg a kényszerű spórolás éveiben jellemzően az 50-90 százalékos akció volt a hívószó a vásárlók számára, ma már szó nincs erről. – Mára inkább azt várják el tőlünk, hogy nagyon jó minőségű szolgáltatásokat kínáljunk, amelyek ráadásul nálunk garantáltan a legolcsóbban kaphatók. Mégsem az árengedmény mértéke a döntő szempont.

Kaprinay Zoltán ismertette: a GKI Digitallal közös legújabb reprezentatív kutatásuk szerint

idén az interneten a legkeresettebbek a wellness, szépség-egészség típusú utazási ajánlatok, de népszerűek a különböző beltéri programok is.

Ezek közül a mozi-, színház- vagy étteremlátogatást biztosító ajándék lesz a leggyakoribb ajándék karácsonykor, de sokan keresnek szabadtéri élményeket is. Az extrém programok különösen népszerűek a legfiatalabbak körében, közülük sétarepülésen vagy élményautózáson vennének részt a legtöbben.

A milliárdos forgalmú, hétéves vállalkozást vezető Kaprinay felidézte, a gazdasági válság éveiben gombamód szaporodtak a netes közösségi piacon a 20-50 százalékos, gyakran bizonytalan hátterű akciókat értékesítő, külföldi tulajdonú kuponos cégek, ezek azonban mára eltűntek, az árérzékenység mérséklődése ugyanis piactisztulással is járt.

A kedvezménypiac 90 százalékát birtokló magyar cég az egyetlen, amely valamennyi itthoni szolgáltatási területet lefedi manapság a szépségápolástól a sportolási, tanfolyami lehetőségeken át a turisztikai ajánlatokig, ráadásul az előírtnál szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokat alkalmaznak.