Az állomást - amely a nevét köszönetképpen kapta, amiért az EU végül 157 millió euróval támogatta a második metróvonal építését - még a kommunizmus idején, 1981-ben építették meg.
Az 1979-ben megkezdett szófiai metróépítést pénzhiány miatt többször is felfüggesztették.
Az első szakaszt csak 1998-ban helyezték üzembe, a teljes első metróvonal, amely a sűrűn lakott északnyugati Lulin és délkeleti Mladoszt negyedeket köti össze, 2009-re épült meg japán támogatással.
A második vonalat pénteken helyezték üzembe, a Systra francia cég fővállalkozásában. A vonal hossza 10,6 kilométer és 11 állomása van.
A munkálatok kapcsán végzett ásatások miatt többször is módosítani kellett a metró nyomvonalát, amelynek Serdica nevű állomása a romok alatt épült fel.
A második metróvonal várhatóan 20 százalékkal javítja az 1,3 millió lakosú, zsúfolt bolgár főváros közlekedését. A metrót naponta 380 ezer utas használja majd a városháza számításai szerint.
A harmadik, 15 kilométer hosszú vonal kiépítését a következő évekre tervezik.