Összesen 43 -féle tűzoltó-autót - szaknyelven fecskendőt - használnak a magyar tűzoltók - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Bakondi György, a katasztrófavédelmi főigazgatóság vezetője. Hozzátette: a járművek átlagkora több mint 15 év.
"Ez az a pont, ahol muszáj lépést tennünk. Európai Uniós pályázatot nyújtottunk be, amelynek keretében a Rába a Volvo-val közösen elkészíti az alvázat" - jelezte.
Ezekre az alvázakra építve a Belügyminisztérium saját vállalata, a BM Herosz Zrt. alakíthatja ki a magyar tűzoltó-autókat - mondta Bakondi György.
"Vagyis bemutattuk az első magyar tűzoltó-autó prototípusát. Ezzel fontos lépést tettünk arra, hogy megkezdődhessen a tömeggyártása és belátható időn belül ezt a 15-17 éves, vagy még annál régebbi fecskendő-állományt lecserélhessük korszerű, üzembiztos, egységes, homogén kezelési szabályokkal működő rendszerre" - hangsúlyozta a katasztrófavédelmi vezető.
Bakondi György úgy vélte, hogy eztán akár exportra is gyárthatnak tűzoltó-autókat az érintett társaságok.
Figyelemmel más társadalmi csoportokra, biztos, hogy erősíteni kell a közalkalmazottak anyagi megbecsültségét - mondta a továbbiakban a közszolgálati életpályamodell kidolgozásának koordinálásáért felelős miniszteri biztos.
Bakondi György aláhúzta, hogy jelenleg a rendvédelmi szerveknél, a honvédségnél és a civil közigazgatásnál is több munka-műhelyben dolgoznak az életpályamodell lehetséges elemein, majd ha ezeket egységesítették, megpróbálnak minél szélesebb körben egyeztetni az állománnyal és az érdekképviseletekkel.
"Úgy gondolom, hogy az év végéig összeállnak azok az elképzelések, amelyek aztán arra alkalmasak, hogy a kormányzat, illetőleg majd később a parlament is megvitassa ezt" - fogalmazott a miniszteri biztos.
Tehát az Országgyűlés leghamarabb jövő év elején szavazhat a közszolgálati életpályamodell tervezetéről.
Hanganyag: Boros Péter