eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Veszteglésre kényszerülő kamionok Doverben 2020. december 22-én. A kikötő zárva tart, mert a Nagy-Britanniában felbukkant új koronavírus-változat gyors terjedése miatt a francia kormány december 20-án éjféltől 48 órára megtiltotta mindenkinek, a teherautóvezetőket is beleértve a beutazást a szigetországból.
Nyitókép: MTI/AP/Kirsty Wigglesworth

Doveri kamionstop - összecsaptak a rendőrökkel a sofőrök

Ugyan brit és a francia kormány alkuja nyomán beindult a forgalom a doveri kikötőben és a Csalagútban, a brit földön ragadt kamionosoknak elfogyott a türelme és összecsaptak a rendőrökkel. Sokan kénytelenek elfogadni: nem tudnak hazatérni a családhoz karácsonyra.

Összecsaptak a kamionosok a brit rendőrökkel az angliai Doverben – már nem bírták cérnával azt, hogy nem tudják, meddig kell várniuk a hazajutásra. A csetepaté annak ellenére történt, hogy valamiféle jó hírt kaptak: negatív covid-teszt birtokában beengedi őket Franciaország. Rajtuk kívül az uniós állampolgárok és a francia földön élő britek is mehetnek – miután a párizsi és a londoni kormánynak sikerült alkut kötnie a beléptetés feltételeiről.

A belépéshez egy három napnál frissebb negatív koronavírus-tesztre van szükség.

A káoszt az okozta, hogy vasárnap Franciaország meglepetésre blokkolta a Doverből és a Csalagúton érkező utasok és kamionosok belépését. Az ok a Nagy-Britanniában elszabadult új és gyorsan fertőző koronavírus mutáció volt. Mindennek nyomán Kent megyében, ahol Dover is található, több ezer kamion torlódott fel.

A 80 százalékban európai sofőrök azzal szembesülnek, hogy nem jutnak haza karácsonyra a családhoz.

„Úgy érzem magam kicsit, mint Robinson Crusoe egy szigeten” – mondja egy német kamionos, aki vasárnap óta egy doveri szállodában várja, hogy hazaindulhasson. Arról beszélt, hogy csak egy napra jött Nagy-Britanniába, de itt ragadt. Nem látja, hogy a brit vagy a német kormány sokat segítene. „Ők ennyit mondanak csak a weboldalainkon, hogy »várjatok«... jó, de mennyit?”

Arról is beszélt, hogy az EU és Boris Johnson brit miniszterelnök is felelős.

Hatalmas gondjaik vannak a sofőröknek, akik nem jutottak be a szállodákba - fejtegette. Óránként romlik a helyzet - a tengerparton van egy nyilvános wc, de az zárva van. A brit kormánynak azonnal meg kéne nyitnia az összes wc-t. És kávét és ételt kéne osztani a sofőröknek. „Én már most tudom, hogy számomra lőttek a karácsonynak... elvesztettem a reményemet, hogy a gyerekeimmel és a feleségemmel lehessek karácsonykor” - mondta.

A söfőrök egy része szerint nemcsak a vírus miatti félelmek, hanem a no-deal brexitre való készülődés is okozta a torlódást. A brit szupermarketek ugyanis megkezdték az árufelhalmozást és emiatt megnőtt a forgalom – ez is hozzájárult, hogy több kamionos ragadt a brit oldalon, mint más esetben történt volna.

A brit oldal számára nagy eredmény, hogy a franciák elálltak attól, hogy a költségesebb és hosszabb várakozást igénylő PCR-teszt birtokában engedjék be a kamionosokat. Helyette az olcsóbb, 30 perces, de jóval pontatlanabb és a terhességi tesztre hasonlító „lateral flow” teszt is elég lesz.

A britek a katonaság bevonásával vesznek mintát a kamionosoktól, de mivel nagyon sokan vannak, lassan megy a tesztelés.

A Kentben található Manston reptérről készült felvételek jól illusztrálják, hogy mekkora feladatról van szó: a betont megtöltik a sorba állított kamionok.

Akinek pozitív lesz a tesztje, azzal egy PCR-tesztet is csináltatnak, ha ez is pozitív akkor „covidbiztos” szállodába küldik, hogy ott szigetelje el magát.

Közben a fennakadások miatti ellátási nehézségekre készülve a Tesco nagy-britanniai hálózata fejadagot vezetett be a tojásra, rizsre, szappanra és WC-papírra. Korábban felmerült, hogy elfogyhat az EU-ból importált friss zöldség és gyümölcs.

A szállítócégek szerint sok európai sofőr kétszer meggondolja, hogy az újévben az Egyesült Királyságba jöjjön a brexit miatti vámolás és covid-tesztelés miatt - ez pedig megdrágítja a szállítást.

Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Hívjuk bárhogy is, a fenntarthatósági, ESG tényezők mára elválaszthatatlan részeivé váltak a vállalati stratégiáknak. Ezen belül is fontos az e-autók térnyerése, ám e téren újabb paradigmaváltás következett be: a kínai e-autók immár a magyar piacon is tarolnak. De vajon az ázsiai cégek is ugyanolyan környezettudatosak ESG téren, mint nyugati versenytársaik? Miért szó szerint lényeges az ESG Lényegességi Jelentése, és mit jelent mindez egy környezettudatos cégvezető számára?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×