eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Reggelivel kínálják a kerékpárosokat az Európai Mobilitási Hét keretében több mint negyven helyszínen megtartott országos bringásreggeli részeként a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az eseményen Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos tájékoztatott a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeiről. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián.
Nyitókép: Bruzák Noémi

Nem adta fel a Magyar Kerékpárosklub a bringásreggelit - nem is volt rá oka

A karanténidőszakban egyedül a kerékpározók létszáma nem csökkent az utakon, annak lejártával pedig dinamikusnak indult a növekedés. Indulj a Bringázz a Munkába! kampány - reggelivel, uzsonnával.

Szerda reggel a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztosság támogatásával rendhagyó módon rendezték/rendezik meg a Bringázz a Munkába! kampány részét képező bringásreggeliket, illetve -uzsonnákat.

"Nagy megpróbáltatást jelent a a Magyar Kerékpárosklubnak a koronavírus-helyzet, sok rendezvényt le kellett mondani, de most ősszel úgy döntöttünk, ezt mégis megtartjuk, a boltokban ismert védelmi intézkedések közepette" - számolt be róla a klub elnökhelyettes szóvivője, Halász Áron.

Vagyis mindenkinek

csomagolt ételeket adnak át,

a távolságtartás figyelembevételével, de népszerűsítve a napi kerékpározást.

"Még a koronavírust is el lehet kerülni a kerékpározással a tömegközlekedéshez képest, autóval pedig csak a dugóban állnánk" - tette hozzá.

Közben viszont a kerékpáros-mozgalom csillagzata szerencsés, a járványhelyzetben rengetegen kerékpároznak, 7-ről 19 százalékra nőtt az itthon rendszeresen kerékpározok száma, a budapesti számlálók adatai hónapról hónapra magasabb értékeket mutatnak, mint egy évvel korábban, a karanténidőszak alatt sem esett vissza a forgalma, mint más közlekedési módoké, közben pedig több helyütt kerékpársávokat is felfestett a közlekedésirányítás.

Azt Halász Áron szerint is nehéz megbecsülni, hogy hányan járhatnak ma kerékpárral munkába Budapesten, ahol 6-7 ponton van egyáltalán számláló, de egy felmérés szerint

a napi felnőtt fővárosi bringázó ma 6 százalékot tesz ki.

A Magyar Kerékpárosklub bringásbevonzó koncepciója két lábon áll:

  1. biztonságosabbá, kényelmesebbé kell tenni a közlekedési célú kerékpározást
  2. kommunikáció, szemléletformálás, oktatás a tévhitekkel kapcsolatban.

A klub oktató tevékenységet végez, ami "elég sziszifuszi munka".

A bringásreggeli Budapesten 26 helyszínen zajlott.

Magyarországon jelenleg 4000 kilométernyi, biciklis közlekedés céljára épült útszakasz van. 2010 óta 1300 kilométer új kerékpáros szakasz épült, a 2014-2020 közötti uniós kohéziós időszakban 200 milliárd forintos támogatást fordítottak erre a célra.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×