eur:
393.03
usd:
366.52
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Gerd Altmann

Eredményesen, de rossz hangulatban használják a magyar cégek a Facebookot

Az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések, a gyakori problémák ellenére a cégek 78,1 százaléka szerint még mindig megéri a Facebookot üzleti célra használni. Az adatvédelmi hiányosságok, és főleg a közösségi platformokat övező botrányok problémákat okoznak a marketinggel foglalkozóknak. Többek között ezek derültek ki a Liftup 2021 novemberében készített nem reprezentatív kutatásából, amiben 260 magyar vállalkozás válaszolt a kérdésekre.

A vállalkozások legfontosabb célja – a közösségi platformok használatával – új ügyfelek szerzése (61,6 százalék), amit a márkaépítés (50,8 százalék) és a közvetlen értékesítés (27,7 százalék) követ. A dobogóról pedig éppen csak lemaradt a kapcsolattartás a régi vevőkkel (25,4 százalék) indok.

A Liftup felméréséből az is kiderült, hogy egyre több cég érzi azt, hogy ideje jobban elszakadni a Facebooktól, miután a 2022-es terveik között első helyen szerepel, hogy több platformot használjanak üzleti célra (45,4 százalék), ettől éppen csak a hibahatáron belül lemaradva került a második helyre a saját adatbázis építés (44,2 százalék). Utóbbi jelentősen beelőzte az értékesítés növelését a nagy platformokon, ami 33,1 százalékkal került a harmadik helyre.

„A Facebook változásai, és a közösségi platformokat övező botrányok egyre több céget ösztönöznek arra, hogy erősítsék a saját felületeiket – fogalmazott Lévai Richárd, a Liftup ügyvezetője. – Ez egy nagyon jó irány, hiszen így nem csak a lehetőségeiket tudják növelni, de akár a marketingköltségeiket is tudják csökkenteni.”

Mi a bajunk a Facebookkal?

A legnagyobb platform és az azt üzemeltető Meta-cég sok okot adott a marketingeseknek az elégedetlenségre. A legnagyobb probléma, hogy fizetni kell (ráadásul egyre többet) azért, hogy az összegyűjtött követőtábort újra el tudják érni a vállalkozások – mutat rá közleményében a Liftup.

Ugyanakkor a gyakori változások és az időigény is egyre nagyobb probléma. Ahogyan az is egyértelműen látszik, hogy a platform már sokak számára unalmas.

Botrányok, botrányok, botrányok…

A Facebookot övező botrányok ellenérzéseket váltanak ki a platformmal foglalkozó vállalkozók egy részében. A kitöltők 6,5 százaléka az adatvédelmi hiányosságok miatt elégedetlen, 14,6 százaléka pedig a platform körüli botrányokkal. Érdekes, hogy a marketinggel foglalkozó szakemberek esetében ez utóbbi még magasabb: minden ötödik marketingesnek problémát jelentenek ezek a botrányok.

„Ez akár azt is jelentheti, hogy sokaknak lelkiismeretfurdalást is okozhat az, hogy a munkájukkal a Facebookot is támogatják” – egészítette ki Lévai Richárd közösségi marketing specialista.

Megéri facebookozni?

Csökkenő elérések, emelkedő hirdetési költségek, problémák, botrányok… Ilyen körülmények között vajon megéri még facebookozni? A válaszadók szerint úgy tűnik: igen. 47,6 százalék mondta azt, hogy igen, egyértelműen megéri, további 37,8 százalék jelölte be, hogy inkább megéri. A csalódottak tábora ehhez képest bőven tíz százalék alatt van, hiszen 8,5 százalék mondta azt, hogy nem éri meg, de az elvárások miatt van jelen, és csak 1,2 százalék adta meg azt, hogy el fogja hagyni a platformot.

„Az elégedettek aránya – a körülmények ismeretében – rendkívül magas – értékelte a válaszokat a Liftup ügyvezetője. – Ugyanakkor van némi elbizonytalanodás, hiszen azok, akik azt mondták, hogy egyértelműen megéri, kevesebben vannak, mint korábban, míg nőtt azok száma, akik azt mondták, hogy inkább megéri üzleti célra használni a Facebookot.”

Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×