eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Nyitókép: NIF Zrt.

Balatoni Bringakör: keményebb dió, mint egy új autópálya

Fejleszti a Balatoni Bringakört a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A beruházás kapcsán egy 20 éves útvonalat kellett felülvizsgálni, a fő cél, hogy biztonságosabb és komfortosabb legyen a kerékpárút.

Kiss Boglárka szóvivő érdeklődésünkre kifejtette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő 2017-ben kapta meg feladatául a kerékpáros fejlesztéseket, látványos munkára, kivitelezésre 2019-ben került sor elsőként. Mint jelezte, kerékpárutat fejleszteni sok szempont bonyolultabb feladat, mint mondjuk új nyomvonalon autópályát építeni, mert – bár területeket kell kisajátítani – nem feltétlen zavarják a már meglévő városi környezetet, az ott lakók életét. Egy kerékpáros fejlesztésnél viszont muszáj akár több esetben is beavatkozniuk már meglévő útvonalakba.

A Balatoni Bringakör esetében például egy 20 éve kijelölt útvnalat kellett fölülvizsgálnia a NIF-nek, megtalálva az ideális nyomvonalat, ahol a kerékpárosok biztonságosan és komfortosan közlekedhetnek. Kiss Boglárka megjegyezte, hogy a Bringakörnek nem a teljes területén dolgoznak, de jelentős fejlesztéseik vannak: a tavalyi évhez képest az idei szezon kezdetére 40 kilométeren újult meg.

Májusig 108 kilométeren, az év végéig összesen 114 kilométeren haladhatnak korszerűbb úton a biciklisek.

Igyekeztek az ideális íveket megtalálni és lehetőség szerint a kényes, balesetveszélyes kanyarokon változtatni – fogalmazott a szóvivő, megjegyezve, hogy még mindig maradt közel 90 kilométer, amihez egyáltalán nem nyúltak hozzá, de a tervezési fázisban ezek esetében is cél lesz, hogy a kanyarok biztonságosabbak legyenek.

NIF Zrt.
NIF Zrt.

Manapság egy (készülő) kerékpárút esetében a legfőbb szempont, hogy minél biztonságosabb legyen, hiszen folyamatosan növekszik az érdeklődés a biciklizés iránt meg egyre többen használnak nagyobb sebességű kerékpárokat. Kiss Boglárka szerint nem vitás, ha valaki biciklizik, akkor

a legfontosabb, hogy az autós forgalomtól a lehető legjobban elszeparált kerékpárúton tehesse,

ami a Balatoni Bringakör esetében – a már meglévő adottságok miatt – nem mindig megvalósítható. Ahol mégis osztozni kell az autós forgalommal, ott nagyon egyértelműnek kell lennie a felfestésnek és a táblázásnak. De a kerékpárút lehetséges szélesítése is fontos szempontnak kell lennie a tervezés során – tette hozzá.

Kiss Boglárka végül azt is tisztázta, hogy a NIF-nek addig van dolga egy útszakasszal, függetlenül hogy közútról, vagy kerékpárútról van szó, amíg azon munkálatokat végez. Ha tehát megtörténik a műszaki átadás és a forgalomba helyezési eljárás, onnantól kezdve valaki más – például a Magyar Közút vagy egy önkormányzat – veszi át az út kezelését, és válik feladatává annak tisztán tartásáról gondoskodnia.

NIF Zrt.
NIF Zrt.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×