eur:
394.08
usd:
365.23
bux:
65384.6
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
Nyitókép: Wizz Air

A Wizz Air a flottája közel negyedét leállítani kényszerül

A Pratt & Whitney-hajtóművek javításának ügyével küzd a légitársaság, amely növeli repülői kihasználtságát is, hogy megfelelő szinten tudja tartani üzemelését.

A Wizz Air a pénzügyi éve végéig, 2024. március 31-ig azt prognosztizálja, hogy összesen 45 repülőgépét kell leállítania a Pratt & Whitney által november 3-án kiadott legfrissebb szervizutasítás szerint. Ebben a számban már szerepelnek az idén ősszel, ugyanezen gyártási hiba miatt leállított repülőgépek is - írta az AIRportal.hu. Az ellenőrzésekben érintett gépek cseréje a vonatkozó időszakban a megtett mérföldek és a szervizkapacitások függvényében némileg változhat, de várhatóan így is a mintegy 190 tagú flotta körülbelül negyede kényszerül földre.

A hiány pótlására a Wizz Airnél

  • korábbi bérleti szerződéseket hosszabbítottak meg (és még tárgyalnak ilyen változtatásról),
  • növelik a meglévő flotta kihasználtságát, valamint
  • arra számítanak, hogy az Airbustól az ebben az időszakban érkező új példányok is segítenek a kiesés ellensúlyozásában.

A következő, 2024. április 1-től 2025. március 31-ig tartó pénzügyi évben további repülőgépek beszerzését tervezi a légitársaság a piacról annak érdekében, hogy a kapacitását a mostani pénzügyi év szintjén tudja tartani. Ennek részletei egyelőre nem ismertek.

Mint arról az Infostart is beszámolt, a Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a magas nyomású fokozat turbinatárcsáihoz felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek, így az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat, illetve cserélni kell a hibás alkatrészt. Ehhez a hajtóműveket le kell szerelni és vissza kell küldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol teljesen szét kell szedni őket, az átvizsgálás és javítás több hónapot vesz igénybe. A gyártó előrejelzése szerint az átvizsgálások egészen 2026-ig elhúzódnak majd, és hat-hétszáz hajtóművet érintenek a világ számos légicégénél.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×