Sajtóértesülések szerint a javaslat alapján adót kellene fizetni azoknak a cégeknek, amelyek területe alatt gáz-, áram-, távhő- és egyéb vezetékek futnak. Az Index közben azt írta: az adót azok a cégek fizetnék, amelyeknek közmű- vagy kábelvezetékei, -alagútjai a fővárosi földben futnak.
A kormány február végén tárgyalt a lehetőségről, döntés azonban egyelőre nincs. A Századvég Gazdaságkutató és a Budapesti Közlekedési Központ által összeállított koncepció a közműadóból 15 milliárd forintos bevételre számít.
A csomag része lehet még a dugódíj 2013-as bevezetése és a BKV-jegyek áfájának csökkentése. Ezt a Nemzetgazdasági Minisztérium a hírek szerint ellenzi, mert jelentős bevételkiesést jelentene a költségvetésnek, míg a dugódíj bevezetését a főváros tartja irreálisnak a technikai feltételek hiánya miatt.
Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI-nek kijelentette: korábban többször jelezték, hogy a cég működtetéséhez bevételi forrásokat kell teremteni. A szaktárca egyelőre nem reagált a hírekre.
Tarlós István február 17-én tárgyalt a Varga Mihállyal, a Miniszterelnökséget vezető államtitkárral a BKV-ről, a megbeszélés után a városvezető az InfoRádió kérdésére arról is beszélt, hogy bizonyos fővárosi szolgáltatások színvonalát csökkenteni kell, azért, hogy a BKV ne álljon le. A főpolgármester akkor elmondta, hogy még nem dőlt el, hogy az adósságállomány kezelésének melyik a legegyszerűbb és leggyorsabban megoldása.
Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset után eltűntek fotóit