Az Index információi szerint a közlekedési társaság a 14 millió eurós, úgynevezett jóteljesítési garancia lehívását tervezi, ha a típusengedély megszerzésének ütemterve nem éri el április végére a megfelelő készültséget. A portál arra hívja fel a figyelmet: ebben az esetben nem kizárt, hogy újabb három évet kellene várni az elöregedett orosz metrókocsik lecserélésére. Az Alstom a kettes metró vonalára 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő négyes vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.
A főpolgármester-helyettes szerint nincs tovább tolerancia; megengedhetetlen, hogy az új metrókocsikat gyártó cég még mindig nem szerezte be a járművek forgalomba állásához szükséges engedélyeket.
Ikvai-Szabó Imre az InfoRádiónak adott interjújában egyetértett a közlekedési társaság vezérigazgatójával, hogy ha az Alstom június végéig sem tudja megszerezni a 2-es metró vonalára gyártott Metropolis szerelvény végleges típusengedélyét, akkor a BKV valószínűleg kénytelen lesz a szerződést felmondani.
Ebben az esetben a BKV megkezdi a régi orosz metrókocsik elmaradt felújítási munkálatait - közölte az InfoRádióval Héri József, a közlekedési vállalat műszaki üzemeltetési igazgatója.
Harminc éve nem vásárolt olyan vonatokat Magyarország, mint most fog