Nem tervez jelentős változásokat a mogyoródi pályán a Hungaroring Sport Zrt. új vezetője. Gyulay Zsolt az InfoRádiónak elmondta: apró belső átalakítások lesznek, valamint az év végéig felújítják az ambulanciaépületet, amelyre már szükség van.
Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett rá: a Formula-1-es verseny nézőinek 80 százaléka külföldi. A látogatók számát növelné, ha jobb lenne a gazdasági helyzet, valamint az is, ha izgalmasan alakul a világbajnokság. Emellett még több lengyel szurkoló érkezne Mogyoródra, ha Robert Kubica a Renault-tól a Ferrarihoz szerződne - tette hozzá.
Jövőre már húsz futamot rendeznek a sorozatban, és kiélezetté vált a verseny a rendezők között is. A Magyar Nagydíj 2016-ig biztonságban van, ám hogy utána is Mogyoródra látogasson a száguldó cirkusz mezőnye, a pályára és a környező szolgáltatásokra is költeni kell - emelte ki Gyulay Zsolt. Az elnök-vezérigazgató szerint ha elfogadjuk, hogy a verseny sokat hoz az országnak, akkor tudomásul kell venni, hogy áldozni kell rá és biztosítani kell a megfelelő körülményeket is.
A következő idényben India is rendez versenyt, Abu Dzabi tavaly, Dél-Korea pedig idén csatlakozik a sorozathoz. Ezek az országok több jogdíjat fizetnek, hozzájuk képest kis ország és kis piac vagyunk - vélekedett Gyulay Zsolt.
Az elnök-vezérigazgató szerint a magyar pályának jó a megítélése, a szervezéssel és a sportbírókkal is elégedettek, de vannak hiányosságok is, amit rendezni kell. Gyulay Zsolt hamarosan beszélni fog az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal a jövőről. A vezető szerint azon is gondolkodni kell, hogy Hungaroring a Formula-1-es futam nélkül is megálljon a lábán, ehhez más rendezvényekre van szükség.
Ha a Magyar Nagydíj kikerül a Formula-1-es körforgásból, akkor szinte lehetetlen lesz oda visszakerülnie - mondta az InfoRádió által megkérdezett sportközgazdász. Dénes Ferenc kiemelte: ha hosszú távon is fontos a futam, akkor ahhoz az erőforrásokat meg kell teremteni. Hozzátette: a verseny veszteséges is lehet, mert az egyéb hozadékok sokat nyomnak a latba.
Dénes Ferenc hangsúlyozta: az új pályák más attrakciót képviselnek, turisztikai és televíziós látványosságnak számítanak, amire a Hungaroring nem alkalmas. Új pálya építésén is lehetne gondolkozni, bár tisztában van vele, hogy a források korlátozottak.
Hanganyag: Farkas Dávid