tudomány

Megfejtették a nagy titkot: miért jó, ami nagyon büdös?

2007. október 16., kedd 20:50     InfoRádió / BBC
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Megfejtették a tudósok a nagy titkot: hogyan akadályozza meg a fokhagyma fogyasztása a szívbetegségeket.
 

1

A kulcs az allicin, amely a fokhagyma kénes összetevői közül a legfontosabb. A kénes összetevők reakcióba lépnek a vörös vérsejtekkel és hidrogénszulfidot termelnek, amely ellazítja az ereket, így lehetővé teszi a vér könnyebb áramlását.

A hidrogénszulfid okozza a rettenetes szagot, és alacsony koncentrációban segíti a sejtek közötti kommunikációt. Az erek ellazítása csökkenti a vérnyomás, lehetővé teszi, hogy nagyobb mennyiségű oxigén jusson a fontos szervekbe, így csökken a szívre nehezedő nyomás is.

Az Alabamai Egyetem kutatói patkányokat teszteltek fokhagyma-kivonatottal, és megdöbbentő eredményre jutottak: kiderült, hogy az erekben a nyomás 72 százalékkal csökkent. A hatás ráadásul azonnali: mihelyt a fokhagyma hat, a vörös vérsejtek megkezdik a hidrogénszulfid termelést. Az is kiderült, hogy a kémiai reakció a vörös vérsejtek felszínén játszódik le.

"Kutatásunk eredménye azt bizonyítja, hogy a fokhagyma-diéta nagyon egészséges. Ezt egyébként eddig is tudtuk, hiszen azokon a vidékeken, ahol sok fokhagymát fogyasztanak - például a Földközi-tenger környékén és a Távol-Keleten - sokkal kevesebb a szívbeteg" - hangsúlyozta a kutatást vezető David Kraus.



 
> időjárás
> Budapest 
16ºC,kissé felhős    > részletes előrejelzés
> aréna Aréna podcasting 2010.09.03. 19:00
2010.09.03. 19:00
Tarlós István, a Fővárosi Közgyűlés Fidesz frakciójának vezetője, főpolgármester - jelölt
 
> Hallgassa meg az Aréna korábbi adásait
> 24 óra > 48 óra > 1 hét
Szoftverfejlesztő (Novopharma Kft.)
Területi képviselő (Német gépforgalmazó cég)
Területi Képviselő (Unix Autó Kft.)
BBC Front page
BBC News is editorially independent. Its appearance on this site should not be taken as an endorsement.


Add a Startlaphoz