"Az európai kempingezés motorja Németország és a német kempingturista. Azért látszik úgy, hogy a külföldi vendégek kevesebbet veszik igénybe a kempinget, mert a németek megszűntek Magyarországon tartózkodni. A többi külföldi van, de azokból nem lehet a kempingeket eltartani. Az ezredfordulóig úgy volt, hogy száz vendégből volt kilencven német és tíz más nemzetiségű és magyar. Most van tíz százalék külföldi, környékbeliek, akik nem jelentenek fizetőképes keresletet, tíz százalék maradt, a nyolcvan százalék pedig eltűnt, a százból tehát húsz maradt, mert a németek olyan kevesen vannak" - emelte ki a Magyar Kempingszövetség elnöke.
Réfi Antal hozzátette: "a magyar nem egy kempingturista-nemzet, inkább hotelba, nyaralókba megy. A biciklisek kempingeznek és néhány száz olyan igényes kempinges van, akinek megfelelő lakókocsija, -busza van, mert a mai kempingezés már nem sátorozásról szól, az már csak egy kiegészítő tevékenység."
"A magyar kempingek színvonalával nincsen baj, megközelíti vagy meg is haladja a németországi kempingekét. Az ötcsillagos olasz és francia csúcskempingek színvonalát nem érjük el, de ott az árak is ötszörösek, nem lehet összehasonlítani. Erősebb Németországra irányuló marketingre lenne szükség, mindenhova onnan érkeznek a kempingturisták" - mutatott rá a szakember.
Hanganyag: Herczeg Zsolt