Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Nem kellett jó ötlet, mégis nagyot kaszáltak

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Skóciába érkező utasoknak sosem lehetett kétségük afelől, hogy jó helyen szállt le a gépük: a repülőtereken elhelyezett poszterek ugyanis azt hirdették, hogy megérkeztek a \"világ legjobb kis országába\". A szlogent azóta lecserélték, ez pedig 125 ezer fontjába (45 millió forint) került az adófizetőknek.

A "világ legjobb kis országa" szlogen még Jack McConnell miniszterelnöksége alatt született, májusban azonban ellenfele, Alex Salamond lett a kormányfő, akinek ez nem tetszett.

A Skót Nemzeti Párt felemelkedésével új szlogent kellett találni, inspiráló szavakat, amelyek "felidézik az ország romantikáját, emellett modernitást és a hatékonyság fontosságát hangsúlyozzák".

Így született meg az a szöveg, amelynek kiötlői egy 125 ezer fontos (45 millió forintos) pályázatot nyertek meg.

Az izgalmas, új szlogent kedden hozták nyilvánosságra. S hogy mi az? "Köszöntjük Skóciában". A szöveget a plakátokra a biztonság kedvéért gaelül is kiírták (Fáilte gu Alba).

"Modern" dinoszaurusz, "vibráló" kopasz

Az új molinókat és plakátokat hat skót repülőtéren helyezik majd el. Ezeken a szöveg mellé olyan képek kerülnek, amelyek a szándék szerint a skót életet, a "modern, vibráló és sikeres Skóciát" mutatják be.

Az egyik fotón egy kisfiú bámulja elképedve egy dinoszaurusz csontvázát az egyik glasgow-i múzeumban, egy másikon pedig egy kopasz, esőkabátos férfi sétál Edingburgh-ban. Egy harmadik Inverness városág mutatja madártávlatból.

"Nem adja át a hely szellemét, az érzelmeket. Ha a céljuk az volt, hogy a képekkel érzelmi kötődést alakítsanak ki, akkor nem érték el" - mondta a 2012-es londoni olimpia kampányán dolgozó Wolff Olins kommunikációs ügynökség munkatársa, Anita Califano, és ugyancsak kritizálja az elképzelést Christine Gupta a Gupta Communicationstól.

A skót kultuszminiszter, Linda Fabiani ugyanakkor megvédte a kampányt; szerinte a képek az ország történelmi és modern sikereit hirdetik, azokat, amelyek olyanná alakították az országot, amilyen.