Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Magyarországé marad, amit nem kapott meg a 4-es metró

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Nem vész el Magyarország számára az a 229 millió eurónyi európai uniós forrás, amelyet Brüsszel a közbeszerzéssel kapcsolatos problémák miatt nem utal át a 4-es metróra eredetileg kért 957,5 millió euróból - szögezte le az Európai Bizottság illetékes szóvivője hétfőn, megerősítve, hogy az uniós testület jóváhagyta a legutolsó magyar kérésben szereplő 728,5 millió eurót.

Pawel Samecki regionális fejlesztési biztos szóvivője, Dennis Abbott az MTI érdeklődésére kiemelte, hogy az összeget más városi közlekedési beruházásokra felhasználhatja Magyarország a folyó költségvetési időszak végéig, 2013-ig.

Abbott jelezte, hogy azt a tizenegy közbeszerzési szerződést, amelyhez a 229 millió eurónyi uniós hozzájárulás kapcsolódott volna, a magyar hatóságok közbeszerzési szabályai alapján minősítették végül "nem választható"-nak. Az idén júniusban beadott, módosított magyar folyamodványban már csak 728,5 millió euró szerepelt, amelyet a bizottság a most befejeződött kétoldalú egyeztetések nyomán meg is ítélt.

A szóvivő emlékeztetett arra is, hogy a most futó hétéves (2007-2013) költségvetési periódusban Magyarország összesen 25,3 milliárd euró támogatásra jogosult az uniós regionális fejlesztési büdzséből. Hozzátette, hogy a közlekedés terén eddig összesen 11 nagyprojekt terve érkezett jóváhagyásra Brüsszelbe, 3,45 milliárd euró összértékben. Az Európai Bizottság akár 85 százalékban is finanszírozhatja ezek mindegyikét.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pénteken jelentette be, hogy megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását a 4-es metró első szakaszának fejlesztésére. Ennek nyomán a beruházás összesen 212 milliárd forintos támogatást kap, ebből 181 milliárd forint uniós forrás, 41 milliárd forint költségvetési támogatás. A projektigazgatóság tájékoztatása szerint a 4-es metró első szakasza összesen 353 milliárd forintba kerül.

A brüsszeli bizottság formális végső jóváhagyása egyébként még hátravan - jelezte még a szóvivő.