Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Fico szerint ilyen a sajtószabadság

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Szigorítani akarja a szlovákiai sajtótörvényt Robert Fico, miniszterelnök, mégpedig \"a bulvársajtó hazugságai miatt" - írta pénteken az Új Szó című szlovákiai magyar napilap.

A kormányfő azután kezdeményezte a szigorítást, hogy a Plus 7 dní hetilap megírta: Fico fia egy pozsonyi elit magániskolába jár, az angol tanítási nyelvű Forel International Schoolba, ahol az óvodai oktatástól az érettségiig tanulhatnak a gyerekek. A nyolcosztályos gimnáziumban, ahová Robert Fico fia jár, 890 euró a havi tandíj. A miniszterelnök állítja, ő csak havi 89 eurót fizet gyereke taníttatásáért.

Újságírói érdeklődésre, miért állítja, hogy 89 eurót fizet, ha a tandíj valóban 890 euró egy hónapra, vagy ha tényleg csak 89 eurót fizet, akkor miért kapta a kedvezményt, Robert Fico nem felelt. Annyit mondott, ő tudja, hogy 89 eurót fizet.

A miniszterelnök azt is kezdeményezni fogja, hogy a válaszadási jog időtartamát, amely a sajtótörvény alapján jelenleg három nap, lerövidítenék két napra, választási kampány idején pedig egy napra.

Azt is el akarja érni, hogy a szankciókat ne bíróság szabja ki, hanem már a törvény magába foglalja. "Tehát ha a bulvárlap nem közli le a választ két napon vagy 24 órán belül, akkor rögtön kiszabható legyen a megfelelő büntetés, mert a bírósági döntésekre két-három évig is várni kell" - idézi a lap a kormányfőt.

Fico egyúttal felszólította az elektronikus médiát, hogy ne sugározza a bulvárlapok reklámjait. "Hagyják abba ezt, mert ugyanúgy, ahogy feljelentést teszek a Plus 7 dní és más bulvárlapok ellen, minden jogi eszközt felhasználok, hogy megvédjem magam azokkal az elektronikus médiumokkal szemben is, amelyek ilyen reklámokat közzétesznek" - szögezte le a kormányfő.

A külföld által is bírált sajtótörvény tavaly júniusban lépett életbe. Tavaly szeptemberben 42 parlamenti képviselő az alkotmánybírósághoz fordult, mert szerintük a jogszabály sérti a szólásszabadságot, és korlátozza az információk megszerzéséhez és terjesztéséhez való jogot. Az alkotmánybíróság egyelőre nem hozott döntést az ügyben.