Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A magyar forgalmat is érintheti a Lufthansa sztrájk

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A magyarországi járatokat is érintheti a Lufthansa jövő heti sztrájkja

Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője az MTI-nek elmondta: hivatalos értesítést nem kaptak ugyan a munkabeszüntetésről, de erről nem is kell tájékoztatni az érintett repülőtereket.

Hozzátette: bizonytalan, hogy hányan csatlakoznak a sztrájkhoz, és az is, hogy a légitársaság tudja-e helyettesíteni a sztrájkoló munkavállalókat. A budapesti utasok a www.bud.hu honlapon tájékozódhatnak a járatokról.

A Lufthansának több mint 10 járata közlekedik naponta Budapestről.
A Lufthansa leánycége, a Germanwings még a múlt héten pénteken közölte, hogy a bejelentett sztrájk ellenére járatainak kétharmadát elindítja, helyettesítő menetrendet készített elő. Így a sztrájk várható időszaka alatt az érintett 600 járatából több, mint 400 járat közlekedik majd. A helyettesítő menetrend a www.germanwings.com honlapon tekinthető meg. Felajánlotta a Lufthansa diszkont légitársasága azt is, hogy egyszeri díjmentes átfoglalást biztosít azoknak az utasoknak, akiknek a sztrájk idejére szól repülőjegyük.

Azon utasoknak, akik törölni kívánják a sztrájk időpontjára esedékes foglalásukat, a Germanwings visszatéri a jegyárat.

A Germanwings call center Magyarországról a 06 91 110 110 telefonszámon érhető el.

A Lufthansa légitársaság pilótáit tömörítő Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet február 22-től 25-ig tervezi megtartani már korábban bejelentett sztrájkját. A munkabeszüntetés a Lufthansa leánycégét, a Germanwings-et és a Lufthansa Cargót is érinti. A sztrájk a tervek szerint hétfőn nulla órakor kezdődik.

Amennyiben vasárnap éjfélig nem jön létre megegyezés, a négy nap alatt előreláthatólag több mint 3200 bel-, illetve külföldi járat esik ki. Ehhez hasonló méretű sztrájk még nem volt a naponta mintegy 150 ezer utast szállító légitársaság történetében. A négy napra tervezett munkabeszüntetés legkevesebb 100 millió eurós veszteséget okozhat a légitársaságnak és ennek legkevesebb dupláját a német gazdaságnak.

Legutóbb 2001-ben volt olyan nagyszabású pilótasztrájk a Lufthansánál, mint amilyenre most készülnek, akkor három napra bénult meg a forgalom.