Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Moszkvában újra drámai szmog terjed

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Moszkva hétfő reggelre újra szmogba burkolózott, környékén, valamint más régiókban mintegy 500 erdő- és tőzegtűz pusztított. Az ország északkeleti részén azonban egy hidegfront okozta vihar olyan súlyos károkat okozott, hogy több tízezren maradtak áram és gáz nélkül, és a nap második felében a fővárosban is özönvízszerű eső és jégverés várható.

Oroszország északnyugati részében, első sorban a Leningrádi, a Pszkovi, a Novgorodi és a Vologdai területen több száz település és összesen közel százezer ember maradt áram- és gázszolgáltatás nélkül egy vasárnapi súlyos vihar nyomán. A vihar következményeinek felszámolásáról már éjszaka tanácskozott az illetékes kormánybizottság, és a problémák elhárításán reggel már jóval több mint ezer ember dolgozott.

Moszkvában a levegő károsanyag-tartalma néhány napi szünet után hétfőn újra felülmúlta a maximálisan megengedett értékeket. A szakértők szerint azonban a délutánra várható viharok és a velük érkező északi szél elsöpri a füstködöt.

A vihar várhatóan erős lehűlést is hoz, ám a hétvégi nagy hőségben újabb hét, s ezzel június 1-től összesen 231 ember fulladt vízbe.

Az erdőtüzek átvitt értelemben átcsaptak az internetre is: a Roszleszozascsita állami erdészeti ügynökség honlapján pusztított. Szergej Sojgu, a rendkívüli helyzetek minisztere ugyanis pénteken a belügyminisztériumhoz fordult, mert az ügynökség honlapján szerinte a valóságnak nem megfelelő adatok jelentek meg a csernobili atomerőmű 1986-os katasztrófája nyomán sugárszennyezett brajnszki erőkben dúló tüzekről.

A hétfői lapok szerint a szolgáltató társaság nem tiltotta le a honlapot, noha kapott erre felszólítást a belügyminisztériumtól. Ennek ellenére a Roszleszozascsita honlapját nyomban Sojgu megjegyzései után egy időre műszaki okokra hivatkozva bezárták, vasárnap pedig már egyáltalán nem volt hozzáférhető. A környezetvédők cenzúrára panaszkodtak azzal, hogy az ügynökség honlapján olvasható adatok pontosabbak voltak, mint a rendkívüli helyzetek minisztériuma által közöltek.