Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A túl lassú landolás okozhatta a San Franciscó-i repülőbaleset

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az előírtnál jóval kisebb sebességgel közelített a leszállópályához, és közvetlenül a "kemény" landolás előtt újra a levegőbe próbált emelkedni az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság Boeing 777-es gépe, amely szombaton szerencsétlenül járt San Franciscóban - közölte vasárnap az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat, miután elemezte a gép fekete dobozai által rögzített adatokat és hangfelvételt.

A pilóták másfél másodperccel a földet érés előtt megpróbálták felgyorsítani a gépet, hogy újra a levegőbe emelkedjen, de már túl késő volt. Ez egybevág azzal, amit a szemtanúk mondtak a szerencsétlen landolás után.

A hang- és adatrögzítő dobozok elemzése során azt is kiderült, hogy a pilóták műszaki hibát nem észleltek a gépen.

A földet éréskor a repülőgép kicsúszott a leszállópályáról, egy része teljesen kiégett, a farokrész leszakadt. Egyes vélemények szerint a repülőgép túl alacsonyan érkezhetett a leszállópályához, és a farokrésze nekicsapódott a repülőteret a tengerparttól elválasztó falnak, majd leszakadt.

A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten meghaltak és több mint száznyolcvanan megsérültek. Mindkét halott kínai: egy 16 és egy 17 éves lány. Õk a gép hátsó részében utaztak, és holttestükre a gépen kívül bukkantak rá a mentőalakulatok.

A hatóságok szerint nem kizárt, hogy az egyik kínai lány nem landoláskor halt meg. Halálát az okozhatta, hogy a baleset utáni káoszban elgázolta az utasok segítségre siető mentőkocsik egyike. A sérülések legalábbis erre utalnak. Igazságügyi orvos szakértők már megkezdték a holttest vizsgálatát.

A nyolcvan sérült közül harmincat még kórházban ápolnak. Nyolc utasnak súlyos az állapota, ketten gerincsérülés következtében megbénultak.

A Boeing 777-es a világ egyik legbiztonságosabb repülőgépének számít. Ez a géptípus 18 éve állt szolgálatba a világ különböző légitársaságainál, azóta több mint 5 millió repülést teljesített, s ez az első halálos baleset a típussal. Az 1988-ban létrehozott Asiana Airlines történetében ugyanakkor ez már a harmadik súlyos katasztrófa.