Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A spanyol mozdonyvezető telefonon beszélt és térképet nézegetett

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A 79 halottat követelő spanyolországi vonatbaleset pillanatában a mozdonyvezető éppen telefonon beszélt a vasúttársaság egyik alkalmazottjával, s a jelek szerint egy térképet tanulmányozott - hozta nyilvánosságra kedden az ügyben illetékes galíciai bíróság.

A bíróság a vonat adatrögzítő berendezéseinek, azaz "fekete dobozainak" vizsgálata alapján közölte ezeket a részleteket.

A közlemény szerint a július 24-én Santiago de Compostela mellett kisiklott szerelvény a baleset pillanatában 153 kilométer/óra sebességgel haladt, de a tragédia helyszínét megelőző kilométereken még 192 kilométer/óra volt a sebessége.

Néhány perccel a vonat kisiklása előtt a mozdonyvezető hívást kapott szolgálati telefonján, hogy közöljék vele, milyen úton kell El Ferrolba, a célállomásra érkeznie.

"A beszélgetés tartalmából és a háttérzajból arra lehet következtetni, hogy a mozdonyvezető térképet, vagy valamilyen hasonló, papírból készült tárgyat nézegethetett" - közölte még a bíróság.

A mozdonyvezető, az 52 éves Francisco José Garzón Amo ellen vasárnap emeltek vádat "óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés" miatt. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték a mozdonyvezetőt, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.

A meghallgatás alatt a mozdonyvezető, aki hosszú vasutas tapasztalattal rendelkezik, és hatvanszor már megtette ezt az utat, elismerte, hogy a baleset pillanatában figyelmetlen volt, és nem fékezett időben, de nem tudta megmagyarázni, hogy miért.

1944 óta ez volt a legsúlyosabb spanyolországi vonatbaleset: 79 ember halt meg, 66 sérültet még kedden is kórházban ápoltak, tizenötük állapota súlyos volt.

A 218 utast szállító vonat kisiklott, betonfalnak csapódott, több kocsi kigyulladt. A spanyol vasúttársaság szerint a kanyar előtt négy kilométerrel fékezni kellett volna.