Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Börtönbüntetésre ítélték az elsüllyedt dél-koreai komp üzemeltetőjét

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Hét év börtönbüntetésre ítélték a tavaly áprilisban elsüllyedt komp üzemeltetőjének a vezetőjét Dél-Koreában - közölte a koreai legfelsőbb bíróság csütörtökön.

Az ítélőszék fenntartotta Kim Han Sziknek, a kompot üzemeltető Chonghaejin Marine komptársaság vezetőjének börtönbüntetését, meglehet, enyhített a korábbi tíz évi szabadságvesztésen. A bíróság Kimet tette felelőssé a hajó túlterheléséért és a rakomány helytelen tárolásáért, ami a bírák szerint a katasztrófát előidézte.

A Szevol nevű komp 476 emberrel a fedélzetén Dél-Korea délnyugati partjainál süllyedt el 2014. április 16-án, a szerencsétlenségben 304 ember vesztette életét. Többségük középiskolás diák volt.

A baleset idején a komp 3606 tonnányi árut és gépkocsit szállított, vagyis a rakomány súlya háromszorosa volt a maximálisan javasoltnak. Ezenkívül a komp stabilitására nagyban hatással volt a kapacitásnövelés céljából előzőleg elvégzett átalakítás. Ez döntő módon hozzájárult a jármű felborulásához, amely azután következett be, hogy az erős hullámzás közepette a legénység egyik tapasztalatlan tagja hirtelen irányt váltott.

A bíróság közölte, hasonló vádak alapján az üzemeltető cég négy másik tisztviselőjét is elítélték 2,5 és 4 év közötti szabadságvesztésre.

Ri Dzsun Szokot, a komp kapitányát idén áprilisban életfogytig tartó börtönbüntetésre súlyosbította a fellebbviteli bíróság súlyos gondatlanság és kötelességmulasztás miatti emberölésért.

A kapitány arra utasította az utasokat, hogy maradjanak a helyükön, és ne hagyják el a fedélzetet, miközben őt magát az első között menekítették ki a süllyedő hajóról.

A fellebbviteli bíróság a kapitányon kívül a hajó személyzetének további 14 tagja ügyében is ítéletet hozott. Õket 18 hónaptól 12 évig terjedő börtönbüntetésre ítélték.

A vizsgálat rámutatott a parti őrség felelősségére is, mivel az ügyészség szerint a baleset megtörténtekor nem a kellő gyorsasággal és körültekintéssel járt el, ami miatt kevesebb utas életét tudták megmenteni.

Az ügyészség korábban halálbüntetést kért a kapitányra, de a bíróság ezt nem találta megalapozottnak.