Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Schumacher és Alonso újabb csatája

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A két első szabadedzéssel elkezdődött a Forma-1-es Török Nagydíj. A legjobb időt a BMW német tesztpilótája, az újonc Sebastian Vettel érte el, a hétvége azonban biztosan nem róla, hanem a vb-pontversenyben vezető Fernando Alonsoról és Michael Schuamcherről szól majd.

Michael Schumacher és Fernando Alonso ismét összecsap. A hétvégi Forma-1-es Török Nagydíjon a két első szabadedzés után a német klasszis áll jobban. Alonso az első gyakorláson nem teljesített mért kört, de a második edzésen is majd egy másodperccel maradt el Schumacher mögött.

Az első szabadedzésen a finn Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb, a másodikon pedig a BMW német tesztpilótája, az újonc Sebastian Vettel érte el a legjobb időt, és egyben ő lett a nap legjobbja is. A versenypilóták közül a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa volt a leggyorsabb.

A Renault versenyzői kevésbé villogtak a két tréningen. Az első szabadedzésen csak egy bemelegítő kört mentek, a másodikon Alonso a 12., Fisichella pedig a 18. helyen zárt, persze ez még nem jelenti azt, hogy a versenyen is hasonlóan gyengén szerepelnek majd.

A körülmények azonban eddig nem a Renault sikerét vetítik előre, sőt inkább a Ferrarinak kedveznek. A török futamon nagy hőségre lehetett számítani, az első napon hatalmas melegben köröztek a pilóták.

A forróságban a Ferrari az úr

Az utóbbi versenyeken a meleg és száraz idő a Ferrarinak és a persze a Bridgestone-gumiknak kedvezett, és ha ilyen körülmények uralkodnak majd a versenyen is, akkor tovább apadhat a tíz ponttal vezető Alonso előnye Michael Schumacherrel szemben.

Ezzel kapcsolatban a nemzetközi szaksajtó emlékeztet arra, hogy a párizsi fellebbviteli bíróság a Nemzetközi Autómobil-szövetségnek adott igazat a Renault ellensúlyos lengéscsillapítói ügyében.

A testület ugyanis szabálytalannak minősítette az eszközt, amelyet a francia istálló a Német és Magyar Nagydíjon már nem is alkalmazott. Flavio Briatore, a Renault csapatvezetője nem tulajdonított nagyobb jelentőséget annak, hogy már nem használhatják a speciális lengéscsillapítókat.

A szünet után

A német világklasszis bosszankodott, hogy a Magyar Nagydíj után három hetes szünet következett, mivel az utóbbi hetek jobb eredményei és Alonso gyengélkedése után azonnal folytatta volna a versenyzést.

Ha az éllovas spanyol pilóta a következő két futamot megnyeri, és német riválisa nem szerez pontot, a több második helyének köszönhetően megvédi címét.