Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Talmácsi: \"Ez egyelőre csak szóbeszéd\"

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A pletykák ellenére nem túl valószínű, hogy a 125 köbcentiseknél világbajnok Talmácsi Gábor jövőre a gyorsasági motoros világsorozat negyedliteres kategóriájában indul. Erről maga a versenyző beszélt az InfoRádiónak. Talmácsi Gábornak spanyol csapatban, spanyol rivális ellen és spanyol közönség előtt kellett kivívnia vasárnap a világbajnoki elsőséget.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a Forma-1-es Európa Nagydíjon aratott sikere után azt mondta, hogy az egész világ ellen kellett küzdenie. Önnek milyen tényezők jelentették a legtöbb problémát?

Nem szeretnék panaszkodni. A csapatomtól minden segítséget megkaptam. Annyi hátrányom volt Hector Faubellel szemben, hogy a régebbi típusú Aprilia-motort kaptam, míg fő riválisom az újabbat.

Ehhez képest a Német és a Malajziai Nagydíjon fölényesen győzött.

Ezen a két pályán a tapasztalat számított a legtöbbet, ráadásul mindkét versenyre kiemelkedően jó formában érkeztem.

Hector Faubel az egyik spanyol lapnak azt mondta, hogy saját magát tekinti világbajnoknak, hiszen ő sokkal jobb teljesítményt nyújtott. Ön hogyan értékeli az évet?


...és a család
(fotó: Mihádák Zoltán) (képgaléria)

Faubel valószínűleg egyedül van ezzel a véleményével, de idén már megszokhattuk hogy egy-egy kudarc után hogyan reagál. Bár Valenciában nyert, a második helyem a végső győzelmet jelentette nekünk. Nagyon büszke vagyok arra, hogy világbajnoki címet szereztem Magyarországnak.

A kilátogató magyarok mégiscsak kisebbségben voltak Valenciában a helyiekkel szemben. Mennyire érezte a Faubelért szorító spanyolok nyomását?


Tény, hogy nem éreztem magam otthon, de a csapat sok spanyol szponzorával és szurkolójával is többször összefutottam, ellenszenvet pedig nem éreztem, ez mindenképpen sokat erősített. Profi versenyzőként kezeltek.

Mennyit számítana, ha lenne verseny a Hungaroringen?


Nagy bajban lennének a többiek, mert sok tapasztalatom van a mogyoródi pályán. Egyelőre erre még várni kell.

Újabb két évre szóló szerződése van a spanyol Aspar csapattal. Van-e esély arra, hogy a tervekkel ellentétben nem jelenlegi kategóriájában, a 125 köbcentiben, hanem eggyel feljebb, a 250-eseknél szerepelhessen a következő évben?


Ez egyelőre csak szóbeszéd. Álmodozom róla én magam is, de jövőre a nyolcadliteres géposztályban van szerződésem. Még folynak a tárgyalások, Hector Faubel elég lesújtóan nyilatkozik a csapatról, ezért gondolhatják néhányan, hogy elküldik az Aspar istállótól, és én mehetek helyette 250-ben. Ez szerintem nem reális.

A valenciai befutót leszámítva melyik volt az év csúcspontja?

A malajziai siker, éppen a gyenge ausztráliai hétvége után. Philip Islanden kétszer is hatalmasat buktam, és legrosszabb idei eredményem volt az ottani nyolcadik hely. Ez megerősített abban, hogy változtatnunk kell a beállításokon, a motoron Ez hozta a döntő jelentőségű győzelmet Sepangban.

Mennyire forgatja fel az életét a most megszerzett világbajnoki cím?


Nagyon, hiszen elég ismert lettem itthon, így néha majd baseball-sapkában és napszemüvegben kell közlekednem, de persze egyáltalán nem bánom, hogy idáig eljutottam.