Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Hat futam, hat győztes - elképesztően kis különbségek az F1-ben

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Idén eddig hat versenyző tudott Formula-1-es futamot nyerni, ráadásul az elmúlt hat versenyen senki sem tudott duplázni. Farkas Péter szakíró szerint az időeredmények közötti különbségek kisebbek, mint az első számú utánpótlás-sorozatban, a GP2-ben, ahol a pilóták egyforma autókkal versenyeznek.

Bár a Ferrari- és McLaren-drukkereket kevésbé érdekli, ha a Brawn GP vagy a Red Bull küzd a futamgyőzelmekért, mindenképpen jót tesz a Formula-1-nek, hogy ennyi csapatnak és versenyzőnek van esélye a világbajnoki cím megszerzésére. Ennek oka az, hogy rendkívül kicsik a különbségek az egyes autók között - mondta az InfoRádiónak Farkas Péter szakíró.

Jól jelzi ezt, hogy a legutóbbi, Belga Nagydíj időmérőjén a mezőny leggyorsabb és leglassabb versenyzője között sem volt sokkal több másfél másodpercnél. Pedig az elmúlt években erre nem volt példa, sőt, sokszor az első három helyezettet is több választotta el egymástól - magyarázta az A5.hu portál Forma-1-es rovatvezetője.

Mára kisebb lett a különbség az F1-es gépek között, mint az utánpótlás-szériában, a GP2-ben, ahol minden pilóta egyforma autókkal versenyez - jegyezte meg Farkas Péter.

Az új szabályok miatt a csapatok eszeveszett fejlesztésbe kezdtek: a becslések szerint az autóknak versenyről versenyre 2-3 tizedmásodpercet kell gyorsulniuk csak azért, hogy ne essenek vissza a rangsorban - mondta az F1-es szakíró.

"Akinek éppen egy kicsit jobban jön ki a lépés, aki egy picit jobban használja a gumikat - ami idén egyértelműen kulcsfontosságú -, aki jobban összerak egy kört az időmérő döntőjében, az kapásból esélyes a győzelemre" - tette hozzá Farkas Péter.

Bármi megetörténhet

Az A5.hu Forma-1-es rovatvezetője elképesztőnek nevezte, hogy Giancarlo Fisichella a mezőny legkisebb csapata, a Force India autójával csaknem nyerni tudott a belgiumi futamon. A múlt hétvégén történtek hasonlítottak az 1997-es Magyar Nagydíj eseményeire, amikor Damon Hill egy Arrows kormánya mögött kis híján győzött, ám egy hidraulikai hiba miatt a renault-s Jacques Villeneuve mögött ért célba - emlékeztetett.

A következő, Olasz Nagydíjon a belgiumihoz hasonlóan alakulhatnak majd az erőviszonyok, hiszen a csapatok lényegében ugyanazokkal az aerodinamikai beállításokat használják majd, mint Spában. Emiatt a Red Bull mindenképpen esélyes lehet, és a Force India is újra labdába rúghat - fűzte hozzá Farkas Péter.