Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Michelisz Norbert pontokat szerzett a túraautó-világbajnokságon

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Michelisz Norbert a szezonnyitó brazil verseny első futamán a pontszerző tizedik helyen ért célba, így a túraautó-világbajnokság (WTCC) történetében először szerzett pontot magyar versenyző. A második futamon ennél is előrébb, a kilencedik helyen végzett, így újabb 2 ponttal lett gazdagabb.

Az időmérő edzésen Michelisz Norbert az ötödik idővel jutott be a Q2-be, ahol az utolsó mért körében kicsúszva végül a tizedik rajthelyet szerezte meg, és a magyar versenyzőnek megfelelő tartalék alkatrész hiányában sérült autóval (diffúzor nélkül) kellett indulnia.

1. futam

A versenyt az eső miatt a biztonsági autó mögül indították el. A repülőrajtot követően elöl egy kis kavarodás támadt, a második kockából induló Gene kisodródott, így az élen már a három Chevrolet haladt. Michelisz Norbert a rajtot követően a nyolcadik helyre jött fel. A futam közepén Gene utolérte, és megelőzte a magyar versenyzőt, aki így a kilencedik pozícióba csúszott vissza. A felszáradó pályán előbb Nykjaer, majd Barth szorongatta Michelisz Norbertet, akit egy kanyarlevágás utáni kigyorsítást követően Barth végül megelőzött. A magyar versenyző így 1 pontot szerezve a tizedik helyen fejezte be az első futamot.

Az első futam végeredménye: 1. Muller (francia, Chevrolet), 2. Huff (angol, Chevrolet), 3. Menu (svájci, Chevrolet), 4. Tarquini (olasz, Seat), 5. Priaulx (angol, BMW), 6. Farfus (brazil, BMW), 7. Gene (spanyol, Seat), 8. Coronel (holland, Seat), 9. Barth (svájci, Seat), 10. Michelisz (magyar, Seat)

2. futam

A második futamot az előző verseny első nyolc helyezettje fordított sorrendben kezdhette meg. Michelisz Norbert futamhelyezésének megfelelően a tizedik kockából várhatta a rajtot, mellette a kilencedik helyen műszaki hiba miatt üresen maradt Barth rajtkockája. Az indulásnál Priaulx autója megsérült, Coronell az élen koccant, és kipördült. Michelisz a hatodik helyre jött fel, ám előbb Farfus előzte meg, majd a motor hibája miatt a 11-dik helyre esett vissza. A Seat azonban magára talált és Michelisz két gyors előzéssel a kilencedik helyre zárkózott fel. Ezt a helyet a célig meg is tartotta, így további két pontot szerezett a világbajnokságon.

Ha a privát versenyzők között engedték volna indulni, Michelisz mindkét futamot megnyerte volna.

A második futam végeredménye: 1. Tarquini (olasz, Seat), 2. Gene (spanyol, Seat), 3. Menu (svájci, Chevrolet), 4. Muller (francia, Chevrolet), 5. Huff (angol, Chevrolet), 6. Farfus (brazil, BMW), 7. Monteiro (portugál, Seat), 8. Nykjaer (dán, Seat), 9. Michelisz (magyar, Seat), 10. Hernandez (spanyol, BMW)

A világbajnokság állása: 1. Muller és Tarquini 37-37 p., 3. Menu 30 p., 4. Huff 28 p., 5. Gene 24 p., 6. Farfus 16 p., 7. Priaulx 10 p., 8. Monteiro 6 p., 9. Coronel és Nykjaer 4-4 p., 11. Michelisz 3 p., 12. Barth 2 p., 13. Hernandez 1 p.