Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kettős Red Bull-győzelem Malajziában

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Ezúttal semmi sem állt Sebastian Vettel útjába: a Red Bull német pilótája rögtön a rajt után vezetést szerzett, és megnyerte a 2010-es idény harmadik versenyét, a Maláj Nagydíjat. Mögötte csapattársa, Mark Webber, míg a harmadik helyen a mercedeses Nico Rosberg végzett. Fernando Alonso Ferrarija az utolsó előtti körben füstölt el, a címvédő Jenson Buttonnak (McLaren) pedig ezúttal nem hozott sikert a korai kerékcsere.

Sötét fellegek gyülekeztek a sepangi pálya, a Formula-1-es világbajnoki sorozat Maláj Nagydíjnak helyszíne fölött, az eső azonban ezúttal elmaradt. A rajtot a harmadik helyről startoló Sebastian Vettel kapta el a legjobban, már az első kanyarban Mark Webber és Nico Rosberg elé került, és attól kezdve nem is adta át a vezetést.

A szombaton betliző McLaren és Ferrari versenyzői, a rajtrács végéről induló Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Felipe Massa hamar megkezdte a felzárkózást, két kör után már túl volt négy-öt előzésen. Hamilton a 7. körben már a renault-s Vitalij Petrovval küzdött a 9. pozícióért, ám amint sikerült az orosz elé kerülnie, az rögtön újra elé vágott. Az angol a második előzése után trükkösen tartotta maga mögött a vetélytársát, többször is ívet váltott előtte a célegyenesben. A manőverei nem voltak szabálytalanok, a versenybírák azonban figyelmeztették, hogy kerülje az efféle mozdulatokat.
Button, miután könnyedén megelőzte Alonsót, a 10. körben ismét meghúzta azt, amit egy héttel korábban: a boxba hajtott új abroncsokért. A számítása azonban ezúttal nem jött be: a kemény keverékű gumik a futam végére elfogytak.
A következő kör Michael Schumacher búcsúját hozta: Mercedese lelassult, így a hétszeres német világbajnok kénytelen volt a pálya szélén leparkolni. Három körrel később Vitantonio Liuzzi (Force India) adta fel a versenyt, ugyancsak technikai hiba miatt. Hamilton ekkor már a hetedik volt.
Az élmezőnyből elsőként Adrian Sutil állt ki kereket cserélni a 21. körben, majd Rosberg következett, míg Vettel a 24. körben tudta le a "boxolást". Csapattársa egy fordulóval később érkezett, és nem volt szerencséje: a jobb első kerékkel gond akadt, ezért értékes másodperceket veszített, a második helyet így Hamilton örökölte meg.
A 27. körben Felipe Massán volt a sor, lágy gumikat kapott és a 9. helyre ért vissza. Hamilton is megkapta az új abroncsokat, és még így is képes volt Button elé megérkezni - a két McLaren ekkor a hetedik és a nyolcadik helyet foglalta el. A legtovább Alonso várt ki, csak a 37. körben látogatta meg a szerelőit, és annak ellenére volt képes remek tempót autózni, hogy a verseny elejétől fogva váltóproblémákkal küzdött.
Az élmezőny a kerékcserék után a következőképpen alakult: Vettel vezetett Webber előtt, majd következett Rosberg, Kubica, Sutil. Hamilton, Button, Massa és Alonso. A brazil hamarosan elhúzott a címvédő mellett, és a másik angol nyomába eredt: Hamiltont figyelmeztették is, ha nem gyorsul fel, a ferraris a futam utolsó néhány körére utoléri.
Az utolsó néhány kört Button és Alonso küzdelme tette izgalmassá: a címvédőt az elhasznált gumik, a spanyolt pedig a váltógondok hátráltatták. Az 56. körben aztán Alonso elszánta magát, bevágott az angol elé, de lecsúszott az ívről és azonnal elfüstölt a Ferrarija.
Vettel ezúttal gond nélkül autózhatott és nyert, így immár - Alonsóval holtversenyben - harmadik a pontversenyben, amit Massa vezet.
Végeredmény
2. Webber Red Bull-Renault + 4.8s
3. Rosberg Mercedes + 13.5s
4. Kubica Renault + 18.5s
5. Sutil Force India-Mercedes + 21.0s
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 23.4s
7. Massa Ferrari + 27.0s
8. Button McLaren-Mercedes + 37.9s
9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1m10.6s
10. Hülkenberg Williams + 1m13.3s
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m18.9s
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Alonso Ferrari + 2 kör
14. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 kör
15. Chandhok Hispania-Cosworth + 3 kör
16. Senna Hispania-Cosworth + 4 kör
17. Trulli Lotus-Cosworth + 5 kör