Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Le Mans Series: meglepetés és sporttörténelem - képekkel

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Bár az időmérő edzésen egy LMP2-es autó bizonyult a leggyorsabbnak, a versenyen magabiztosan vezetett a nagy esélyes Peugeot alakulata. Ám a győzelem mégis a második vonalbeli autóké lett, a sportág történetében Európában először.

A rajtnál Watts visszacsúszott a negyedik helyre. A vezetést Belicchi vette át, őt Sarrazin követte a Peugeot-val. A harmadik helyet Neel Jani szerezte meg.

Az egyszerre indított különböző kategóriáknak köszönhetően az élen haladók már a hatodik körben megkezdték a lekörözéseket. A Peugeot másodperceket vesztett a lassabb autók kerülgetésével. Tömegjelenetek sokasága zajlott le a több mint 30 autóval a meglehetősen szűk Hungaroringen.

A 33-dik körben az élen álló Belicchit Boullion váltotta. A művelet 1:27-ig tartott. A másik Lolánál is megtörtént a csere, Janit Prost váltotta 1:29 alatt. A Peugeot a 37-dik körben csak tankolt. Az 1:19-es művelet azt jelentette, hogy a csapat az élre tudott visszaállni, a két Lola, Boullion és Prost elé.

Boullion már Sarrazint szorongatta, amikor Prost kicsúszott, és javításra a boxba látogatott. Boullion is koccant lekörözés közben, megpördült, de megtartotta második helyét. A harmadikon Pla, a negyediken a pole-ból induló Watts haladt ekkor, mindketten LMP2-es autóval, utóbbi már körhátrányban.

A 66-dik körben Boullion kiállt tankolni, és visszatért a második helyre. Az egyik GM Lola kicsúszott, majd keresztben megállt a célegyenes ráfordító kanyarjában, veszélyes helyzetet teremtve ezzel a pályán. 75 kör elteltével Sarrazin átadta a Peugeot-t Lapierre-nek. A francia alakulat ekkor gyakorlatilag egy kör előnyben volt Boullionnal szemben.

A 82-dik körben beküldték a Safety Cart, miután egy Saleen S7-R a célegyenes végén a gumifalba csapódott.

Nyolc kör elteltével a mezőny ismét versenyezhetett. Ekkor azonban már Panis ült a vezető Peugeot volánja mögött. A 96-dik körben Boullion ismét ütközött egy lekörözött versenyzővel, ám ezúttal javításra a boxba kényszerült, elveszítve ezzel a biztosnak tűnő második helyet.

A Panis vezette Peugeot-t ekkor a mezőny végéről felzárkózó, de körhátrányban autózó Ragues követte a 008-as rajtszámú Lola Aston Martinnal. A harmadik helyen a poleból induló Watts csapattársa, Leventis haladt.


Három óra, és 106 kör elteltével a Boulliont váltó Belicchinek kellet egy boxutca áthajtásos büntetést letöltenie, ám így is maradtak a hatodik helyen.

A 114-dik körben a célegyenes végén lekörözés közben ütközött egy Oreca és egy Ferrari. A 008-as Lola Aston Martinban a Raguest váltó Mailleux a második helyet volt kénytelen műszaki hiba miatt feladni.


Le Mans Series a Hungaroringen (2010.08.21-22.) (képgaléria)

A 128-dik körben az élen álló Peugeot-t nagyszervizre bevitték a garázsba, ám így is az első helyre térhetett vissza. Nem volt ilyen szerencsés a Boullion/Belicchi autója, amely a célegyenes végén megpördült és lefulladt, így ismét be kellett küldeni a pályára a biztonsági autót. A Peugeot-nál komoly gondok adódtak, egy körrel később ismét a garázsba tolták az autót.

És bár a biztonsági autó mögött a mezőny lassan haladt, ekkora előnyük nekik sem volt. A vezetést a pole-ból induló LMP2-es autó vette át, Leventis-el a volánjánál, alig 3 másodperccel megelőzve Amaral LMP2-es autóját. A boxkiállások után azonban már Amaral vezetett.

Amaralnak a 148-dik körben egy nagyobb javításra a boxba kellett állnia, így a Leventist váltó Kane visszavette csapata számára a vezetést. Négy és fél órával a kezdés után az első hat helyen LMP2-es autók álltak!

A verseny végeredménye: 


1. Danny Watts/Johnny Kane/Nick Leventis (mindhárom angol) HPD ARX-01c
2. Miguel Amaral/Olivier Pla (portugál, francia) Ginetta-Zytek 09S
3. Matthieu Lahaye/Jacques Nicolet (mindkettő francia) Pescarolo-Judd

Szerző: Domanits András