Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Ez történt a halálos áldozatot követelő autóversenyen

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Azokra az autóversenyekre is szigorú biztonsági és műszaki szabályok vonatkoznak, mint amelyik egyikén a halálos baleset történt az elmúlt hétvégén - nyilatkozta az InfoRádió kérdésére Hámor Iván, a Portfolio cégautó rovatának vezetője, a Rallye Rádió szerkesztő-riportere. Szemtanúk elmondása szerint a balesetet szenvedő nézők nem tartózkodtak tiltott területen.

A sprintversenyek csak gyorsasági szakaszokból állnak, ezért műszaki vizsgával és közúti közlekedéshez szükséges dokumentumokkal nem rendelkező autókkal is lehet ezeken indulni. Ez jelentősen csökkenti a versenyzés költségeit - mondta az InfoRádió kérdésére Hámor Iván, a Portfolio cégautó rovatának vezetője, a Rallye Rádió szerkesztő-riportere. Hozzátette: ez amatőr verseny, itt lehet elkezdeni a ralizás alapjait. Az autókra ettől az évtől egységes szabályozás vonatkozik az egész országban, tehát kellően biztonságos és megfelelő műszaki állapotú autóval lehet csak versenyezni.

Egy autóversenyen a pilótának elvileg joga van ahhoz, hogy kisodródjon a kanyarban, ralis nyelven szólva "elessen" - mondta Hámor Iván. Ettől kezdve tehát a rendezőknek az a dolga, hogy biztosítsák a pályát, és úgy jelöljék ki a nézők helyét, hogy azok ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor az is tény, hogy nem lehet minden néző mellé biztonsági őrt, vagy rendőrt állítani. Fontos tehát a nézői felelősség is.

Egy ilyen versenynek biztonsági tervvel kell rendelkeznie, amely tartalmazza azt is, hogy a nézők mely területeken nem tartózkodhatnak. A nézői helyeket úgy kell kijelölni, hogy ez megfeleljen a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) biztonsági előírásainak - fejtette ki Hámor Iván.

Az elhunyt néző egyik barátja a Szabolcs Online kérdésére elmondta: "Szalagokkal elkerített területen voltunk, ott, ahol egyébként egy rendező és egy rendőr is, normál esetben oda autó nem jöhetett volna. Voltak a versenynek olyan szakaszai, ahol a nézők ennél sokkal közelebb álltak az autókhoz, mégsem történt baj. Elvileg itt sem történhetett volna, hiszen minden versenyző be tudott fordulni, kivéve egyet..."

A szemtanú szerint "a kanyartól, ahol a versenyzőnek balra kellett volna fordulnia, mintegy 80 méterre álltunk a kordon mögött, senki sem érezte veszélyben magát. Az autó azonban nem fordult el, hanem fékezve, blokkolt kerékkel továbbhajtott, éppen közénk.

Egy másik néző ezt mondta: "Érzékeltem, hogy megállíthatatlanul jön felénk az autó, a murván még csúszkált, esélye nem volt kikerülni a nézőket. Elugrottam, hallottam a hörgést és jajgatást, a nadrágból, mint szurony állt ki egy csont, mindenhol vér, nem tudom, mikor dolgozom fel a történteket - a huszonéves fiatalember állítja: ott álltak, ahol állhattak, körülöttük még legalább negyvenen voltak, nem sértették meg a biztonsági szabályokat."

Hanganyag: Domanits András