Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Buemi újra a Hungaroringen

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A napokban ebben a szezonban másodszor is a Hungaroringen járt a Red Bull tesztpilótája, Sébastien Buemi. Az InfoRádió riportere interjút készített a svájci versenyzővel.

Másodszor fordul elő, hogy egy évadban kétszer járok a Hungaroringen. Először a Formula-1-es világbajnoksággal, most pedig a World Series by Renault sorozattal. Mindig jó itt lenni, és ha nem olyan esős az idő, mint szombaton volt, akkor kifejezetten élvezem a környezetet.

Ön egy nagyon fiatal versenyző, mindössze 25 éves. Figyeli a még fiatalabbakat akár itt a WSR sorozatban, akár a GP2-ben, vagy GP3-ban?

Igen, és úgy látom, hogy vannak nagyon ügyes versenyzők a WSR és a GP2, GP3 sorozatokban is. Õk a jövő srácai, sokukat, akiket most itt a Hungaroringen a WSR-ben látunk, egy nap a Formula-1-ben köszönthetünk. Az ilyen bajnokságok nagy jók, a WSR autók nagyon gyorsak, jó előképzést adnak a Formula-1-hez. Csak várnunk kell, és figyelni, hogy kik jönnek innen a Formula-1-be.

Tudna neveket mondani, hogy kik lehetnek ezek közül a srácok közül a jövő bajnokai?

Ezt nagyon nehéz megmondani, de hogyha megnézzük a bajnokságok állását, akkor azt hiszem, Da Costa, Magnussen és talán Vandoorne lehetnek ezek a srácok. Jó szezont futnak a WSR-ben, az élen harcolnak, szóval talán ők lesznek a következők. De várnunk kell még egy kicsit, és figyelni őket, hogyan fejlődnek a jövőben.

Áttérve a Formula-1-re: mit érzett, amikor megtudta, hogy egy ToroRosso versenyző ülhet be jövőre a RedBull versenyautójába?

Azt már a bejelentés előtt tudtam, hogy Mark Webber a sportautók világában folytatja pályafutását. Ez egy érzelemdús évad a csapat számára. Az is kiderült, hogy egy ToroRosso pilóta vezetheti majd az autóját jövőre, most várnunk kell, és meglátjuk, hogy ez jó döntés volt-e, vagy sem.

Képes lehet Daniel Ricciardo a győzelmekért harcolni jövőre?

Ez megint egy nehéz kérdés. Eddig egy lassabb autót vezetett, ez pedig egy nagyon jó gép. Jövőre sokat változnak a szabályok, de ha fejlődni tud, biztos vagyok benne, hogy küzdhet majd a győzelmekért.

Ön a RedBull Formula-1-es csapatának tartalék versenyzője, a tesztpilóta. Idén azonban nem sokat tesztelhetnek, köszönhetően a szabályoknak. Mit csinál így, mi a feladata?

Ezen a hétvégén például teszteljük a Pirelli abroncsait Barcelonában. Ez egy 1000 km-es teszt. Szóval ez olyan, mintha egy csomót tesztelnénk. És persze készenlétben kell lennem a versenyhétvégéken, ha valami történne a versenyzőinkkel. Szóval elég sok dolgom van.

A szimulátor valóban olyan, mintha egy igazi Formula-1-es autóban ülne?

Nagyon hasonlít ahhoz, ahogyan a Formula-1-ben érezzük magunkat. Nyilván nem adja teljesen ugyan azt a hatást, de annyira valósághű, amennyire csak lehet. Úgyhogy sok dolgot ki tudunk próbálni a szimulátorban, amit az autókon használni fogunk, hogy a gyárban gyorsabbá tegyék az autót.

Említette a szabályváltozásokat. Milyen lesz majd a következő évad a turbó motorokkal?


Azt hiszem, nagyszerű, hogy visszatérünk a turbómotorokhoz. Sokat beszélnek erről, a versenyzőknek másképpen kell majd vezetniük őket, mindig jól kell majd használni. A KERS rendszer még fontosabbá válik, a lehető legjobbá kell fejleszteni, mert a zöld technológia felé haladunk, környezetbarát motorok, autók. És azt hiszem, a Formula-1-ben ez jót tesz a mérnököknek is, keményen kell dolgozniuk.

A hét híre volt, hogy Kimi Raikkonen visszatér a Ferrarihoz. Mit gondol erről?

Nagy dolog a Ferrari számára, hogy Kimi is felsorakozik hozzájuk. Kicsit talán robbanékony lesz így a hangulat a csapatnál, de meglátjuk, mi lesz.

Ön hosszú távú versenyeken is indul. Melyik a jobb versenyfajta, melyik a nehezebb?

Azt hiszem, ha ilyen szinten versenyzel, itt már minden nehéz. Nem könnyű megmondani, melyik a keményebb, de fizikálisan Le Mans egy kicsi talán nehezebb, mert ott 24 órát dolgozol. Ez egy nagyon-nagyon hosszú verseny, és nem könnyű koncentráltnak maradni, nyomni körről-körre. De a Formula-1-es autó is komoly kihívás, ott a határon kell autóznod, és húsz másik fantasztikus pilóta van még körülötted. Szóval a legjobbakkal harcolsz, ami nem könnyű.

Hol láthatjuk legközelebb versenyautóban?

Jövő hétvégén Austiban, egy Toyotával versenyzem majd.

Szerző: Domanits András