Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Visszamenőleg kizárták Michelisz Norbertet

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A nemzetközi szövetség visszamenőleg kizárta a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyarországi és marokkói futamairól a Honda versenyzőit, szabálytalan padlólemez használata miatt.

A Honda versenyautóin a büntetősúlyok elhelyezése volt szabálytalan a nemzetközi szövetség ellenőrei szerint. A súlyokat a pilóta melletti ülés helyére kell szerelni, a gyártó azonban a fenéklemezeket is felhasználta a büntetősúlyok lehető legjobb egyensúlyú elhelyezésére.

Michelisz Norbert ezzel elveszítette Marokkóban szerzett második helyét, és a két hétvégén összesen megszerzett 33 pontját, míg a sorozat másik magyar versenyzője, Ficza Ferenc a Hungaroringen szerezett 2 pontját – számolt be közösségi oldalán a Zengő Motorsport.

Robert Huff egy marokkói győzelmet és összesen 49 pontot, Tiago Monteiro pedig két harmadik helyet és összesen 47 pontot, valamint a világbajnoki összetett második helyét veszítette el. A Honda fellebbezz a döntés ellen.

Monteirónak így 77, Michelisz Norbertnek 52, Robert Huffnak 49 pontja van. A túraautó-világbajnoki mezőny ezen a hétvégén Németországban versenyez. Arról még nincs információ, hogy a Honda négy autóját értékelik-e majd a futamokon.

Nem tudják, de nem is akarják átépíteni az autót

A nemzetközi szövetség visszamenőleg kizárta a túraautó-világbajnokság magyarországi és marokkói futamairól a Honda versenyzőit, így Michelisz Norbertet is. A gyártó fellebbezett a döntés ellen. A sorozat egykori pilótája, Wéber Gábor szerint az ügy akár őszig is elhúzódhat

Wéber Gábor kiemelte: „a Honda padlólemezei már tavaly óta ebben a rendszerben működnek, tehát nem új megoldásról van szó.”

A szakkommentátor hozzátette, a Zengő Motorsport Hondája is tavalyi autó, egy másfél éves konstrukció, ami tavaly szabályos volt.

„Több részből áll a Honda padlólemeze, aminek különböző garnitúrái vannak annak megfelelően, hogy milyen súlyelosztást szeretne elérni a csapat. A máshogy súlyozott padlólemezeket most mégsem találták szabályosnak” - mondta Wéber Gábor.

A túraautó versenyző jelezte, hogy az ilyen vizsgálatok legtöbbször az ellenfél csapat unszolására indulnak.

„Valaki úgy gondolja, hogy túl nagy előnye származik valamelyik csapatnak, és szeretnének változtatást elérni” - tette hozzá Wéber Gábor.

A szakkommentátor ezt azzal magyarázta, hogy a Honda idén jóval nagyobb ellenfélnek ígérkezik, mint korábban, a többiek mindent megpróbálnak bevetni, hogy teljesítményelemeket csippentsenek le.

Mint elmondta, szombaton Németországban lesz verseny, addig nem lehet, de a Honda nem is akarja átépíteni az autót, mert szabályosnak ítélik a padlólemezt, nem véletlenül használja tavaly óta.

„Továbbra is ugyanezzel a megoldással fog versenyezni” - hangsúlyozta Wéber Gábor.

A kizárás ellen a Honda fellebbez. Ez több hónapos procedúra lesz, nyár végére, ősszel dőlhet el az ügy, addig pedig ezzel a padlólemezzel versenyez, a saját jól felfogott érdekében is, hiszen ha megváltoztatná, részben el is ismerné, hogy szabálytalan volt – emelte ki a szakkommentátor.

„Egy versenyző ezen bosszankodhat, de az autóban ülve nem igazán foglalkozik vele. Ha beengedik a pályára, akkor ugyanúgy csinálja a dolgát, ez inkább a csapat problémája” - fűzte hozzá.

Ha persze jól szerepel és emiatt nem lehetne bajnok, az óriási veszteség, az viszont csak az év végén derül ki – hangsúlyozta Wéber Gábor.