Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Leárazáskor öltözködnek a francia férfiak

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Megkezdődött Franciaországban az öt hétig tartó téli nagy kiárusítás. Az elemzők szerint a lakosság nagy része már hónapok óta készül az eseményre, melyen szokás szerint a legtöbben a márkás ruházati cikkek iránt érdeklődnek majd. Újdonság, hogy a vásárlók kétharmada nem kedvtelésből várt eddig a vásárlással, hanem a gazdasági válság kényszerítette erre.

A ruhakereskedők azt remélik, hogy az eladások öt százalékos visszaesésével járó, fekete évnek minősített 2009 után a kiárusítás alatt sikerül ellensúlyozniuk eddigi veszteségeiket. A legnagyobb áruházak már első naptól 40, 50, sőt 70 százalékos árleszállításokkal indítanak, és úgy vélik, a vásárlók idén is tömegesen megrohanják a boltokat. A párizsi patinás Printemps Haussmann áruház vezetője például szerdán 140 ezer látogatóra számít.

A siker azonban a drasztikus árleszállítások ellenére sem garantált, egyrészt mivel számos háztartás alaposan kiköltekezett karácsony előtt, másrészt, mert sok helyen a boltok éppen erre vagy az azt megelőző hetekre időzítették a törvény által tavaly év eleje óta lehetővé tett, úgynevezett "lebegő" kiárusításukat. Ez az időszak maximum két hétig tarthat, időpontja pedig - a törvényben rögzített öthetes téli, illetve nyári kiárusítás mellett - szabadon megválasztható.

Persze azért vannak biztató jelek is: az egyik piackutató cég szerint a vásárlók fele átlagosan 160 eurót, mai árfolyamon csaknem 43 ezer forintot készül elkölteni a kiárusítás alatt. Ráadásul idén a férfiak elszántabban indulnak bevásárolni: a megkérdezettek közel egyharmada arra készül, hogy lényegesen több új holmit vásárol, mint a tavalyi vásárkor.

A piackutatók szerint az idei akció egyik újdonsága az lesz, hogy nagyon sokan a meleg otthonukból fogják lebonyolítani vásárlásaikat. A felmérések szerint nem kevesebb, mint 16 millió fogyasztó készül arra, hogy az interneten keresztül szerzi be a leárazott portékákat, egyebek mellett azzal érvelve, hogy ily módon nem csupán az ilyenkor obligát tülekedést fogják elkerülni, de a különböző boltok által alkalmazott árakat is azonnal össze tudják hasonlítani.