Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Magyarország a fővendég a berlini Zöld Héten

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Magyarország a fővendége a világ legjelentősebb mezőgazdasági és élelmiszeripari szakvásárának, a Grüne Wochénak, amelyet csütörtök este nyitott meg Berlinben a német mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter. Az egy héten át tartó kiállításra érkező magyar küldöttséget Gráf József földművelésügyi miniszter vezeti.

Az élelmiszeripar és kertészet alighanem legjelentősebb nemzetközi vásárán - amelyet immár 75. alkalommal rendeznek meg a német fővárosban - közel 60 ország 1600 kiállítóval képviselteti magát. Szakértők szerint ez a kiállítás a fokmérője annak, hol tart jelenleg a világ mezőgazdasága és élelmiszeripara.

A Grüne Woche, magyarul Zöld Hét egyben rendkívül fontos agrárpolitikai fórum is, amelyen számos ország miniszterei, államtitkárai, valamint a különböző szakmai szervezetek képviselői is megjelennek, és - jól értesült források szerint - főleg a világ élelmiszerellátásával kapcsolatos kérdésekről tanácskoznak.

Magyarország már közel négy évtizede vesz részt a berlini Grüne Wochén, idén először partnerországként - így szinte magától értetődik, hogy a Budapestről érkezett delegációt Gráf József földművelésügyi miniszter vezeti.

A partnerországi státusból fakadóan a magyar részvétel jóval nagyobb mértékű lesz a korábbiaknál.: Magyarország ezúttal egy teljes pavilont rendezhetett be, amelyben összesen 41 élelmiszeripari, illetve kereskedelmi cég, valamint intézmény állít ki. Külön standdal szerepel a Földművelésügyi Minisztérium, a Mezőgazdasági és Szakigazgatási Hivatal, valamint a különböző agrárszolgáltatásokat kínáló cégek is.

Mindez lehetővé teszi azt is, hogy a vásárlátogatók figyelmét ráirányítsák Magyarország kulturális és turisztikai kínálatára is.

A Berliner Zeitung interjút készített Gráf Józseffel, aki egyebek között elmondta, hogy az európai uniós csatlakozás új helyzetet teremtett a magyar mezőgazdaság számára, amelyben meg kellett tanulni, hogy Magyarország csakis viszonylag kevesebb áruval, de kiváló minőséggel lehet versenyképes az EU 450 millió fogyasztóból álló belső piacán.

A Grüne Woche ideje alatt hét nagy áruházláncban is köztük a Kaufhofban és a Metróban országszerte magyar hetek lesznek.