Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Rengeteg pénzt veszíthet Amerikában a Toyota

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Nem szűnnek a Toyota autógyár a bajai az Egyesült Államokban. Miközben tart a vizsgálat az állítólagos gyári hibák miatt, a kaliforniai autópálya-rendőrség volt kénytelen lefékezni egy 150 km/órára gyorsult Toyota Priust. Elemzők szerint a cégnek 3 milliárd dollárjába kerül majd a várható pereskedés.

Hiába hívott vissza több millió kocsit a Toyota, és hiába zarándokolt a cégfőnök Washingtonba kanosszát járni egy kongresszusi meghallgatásra. A világ legnagyobb autógyártójának bajai folytatódnak.

Kedden szövetségi nyomozók is vizsgálni kezdték azt a Toyota Priust, amely hétfőn gyorsult fel váratlanul, miközben egy kaliforniai autópályán haladt. Az amerikai Nemzeti Közútbiztonsági Ügynökség két nyomozót is küldött, hogy kiderítse: a mostanra hírhedté vált beragadós gázpedál volt-e a probléma.

A kocsit vezető 61 éves férfi azt mondta, hogy a kocsi váratlanul 150 km/órára gyorsult, amikor San Diego közelében haladt az autópályán. Ez az állapot egészen 20 percen át tartott, de az autópálya-rendőrség kocsijának sikerült segédkeznie a Prius lelassításában, majd a vezető le is tudta állítani a motort.

A rendőrkocsiból hangosbeszélőn utasították a tulajdonost, hogy lépjen a fékre és húzza be a kéziféket. Ez akkor történt, amikor éppen egy emelkedőre hajtottak fel, így a kocsi 70 km/órára lassult és a vezető le tudta állítani a motort.

Ugyancsak San Diego közelében, alig húsz kilométerre a hétfői helyszíntől történt korábban az a baleset, amelynek nyomán ráirányult a figyelem a Toyotákra. A felügyelőszervek szerint 52 esetben okoztak halálos baleseteket a beragadó gázpedálok. Azóta a Toyota 8.5 millió kocsit hívott vissza világszerte.

A cég továbbra is tagadja, hogy a mechanikus gondokon túl az elektronika okozhatja a váratlan gyorsulást egyes járműveiben.
Közben a tulajdonosok közel 90 csoportos pert indítottak a cég ellen, azért is, mert kocsijaik értéke csökkent, és elemzők szerint a pereskedés 3 milliárd dollárjába kerül majd a japán gyártónak. Ezen felüli költség lesz a halálos és súlyos balesetek után fizetendő kártérítés.

Megintcsak a kaliforniai San Diegóban március 25-én dönt egy szövetségi bíróság arról, hogy a gombamód szaporodó pereket egyetlen eljárássá vonják össze.

Tim Howard, a Northeastern Egyetem jogászprofesszora szerint a felperesek száma elérheti a 6 millió főt. Ha mindenkinek csak 500 dollárt ítélnek meg, az is 3 milliárd dollárt jelent a Toyotának.