Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Júniustól a Times olvasásáért is fizetni kell

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Világszerte kihathat az internetes médiára a News International médiacég döntése, hogy júniustól fizetőssé teszi a londoni Times és Sunday Times lapok online kiadását. Rupert Murdoch, a cég befolyásos vezetője már régóta kampányol azért, hogy a minőségi tartalomért pénzt kell kérni. Az elitközönségnek szóló Wall Street Journal és Financial Times már most is részben fizetős.

Napi 300 vagy heti 600 forintot kell majd fizetni júniustól azoknak, akik a brit Times és Sunday Times lapok internetes változatait akarják olvasni.

A Times portálja az internetes média megjelenésekor egyszer már kísérletezett a fizetős tartalommal, de később teljesen ingyenessé tette az online oldalt. Most azonban visszatér oda, ahol kezdte.

Rebekah Brooks, a News International vezérigazgatója szerint döntő lépést tesznek afelé, hogy "a hírbiznisz pénzügyileg is csábító legyen".

A Times-lapok egy ideig ingyenesen is rendelkezésre állnak majd a regisztrált előfizetők számára. Rupert Murdoch médiacézár, a News International tulajdonosa már régóta kampányol a fizetős online médiáért és keresi azt az üzleti modellt, amellyel nyereségessé teheti sajtótermékeit. Murdoch szerint a Google megfosztotta a hír ágazatot a bevételektől azzal, hogy ingyenesen rá lehet keresni az újságcikkekre.

Januárban a nem Murdoch érdekeltségébe tartozó New York Times is jelezte: csak reklámbevételből nem lehet finanszírozni a jövőben az újságírást, és ezért 2011-ben már fizetős lesz a honlapja.

Murdoché Nagy-Britannia legnépszerűbb (egyben bulvár) lapja, a Sun, amelynek kegyeit rendszeresen keresik az egymást követő kormányok. Az Egyesült Államokban a konzervatív Fox tévécsatorna a Murdoch-korona ékköve.

Médiaelemzők szerint nem biztos, hogy jól jár a News International, amikor az internetet elárasztják az ingyen elérhető hírek. A cég vezérigazgatója azonban azt mondta: "meghatározó pillanat ez az újságírás számára. Büszkék vagyunk újságírói teljesítményünkre, és nem szégyelljük azt mondani, hogy értéket hordoz. Ez csak az első lépés, további két brit oldal is fizetőssé válik majd" - mondta Brooks.

A Times című lapot 1785-ben alapították Nagy-Britanniában, és nevét világszerte több más újság vette át. Ez a lap honosította meg a világ egyik legelterjedtebb nyomtatott betűtípusát, a Times Romant, a nyomtatott lap napi példányszáma 500 ezer körül mozog.