Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kínos bakival indított a \"minőségi bulvárlap\"

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Alig egy hete dobták piacra a France Soir új változatát, de máris a napilap szerkesztőségén nevet a francia sajtó. Az önmagát minőségi bulvárlapként meghatározó újság ugyanis egy négy évvel korábban készült címlapfotóval "igazolta", hogy komoly betegsége után jobban van Johnny Hallyday rocksztár.

A France Soir pénteken egy olyan címlapfotóval jelent meg, amelyen az ismert slágerénekes, az Egyesült Államokban nemrég megműtött Johnny Halliday látható feleségével és lányával, amint "egy nappal korábban a tengerben fürdőzik, és kifejezetten jó egészségnek örvend".

Az egyik internetes lap azonban kiderítette: a címlapfotó, illetve a belső oldalakon található további fényképek egészen pontosan négy évvel korábban készültek.

A kínos eset a lehető legrosszabbkor jön a szerkesztőségnek, amely országos kampányban hirdeti az új, sem jobb-, sem baloldalinak, hanem olvasópártinak mondott terméket, és azt egyelőre potom fél euróért, mai árfolyamon 132 forintért kínálja az olvasóknak, miközben egy országos napilap ára ennek közel háromszorosába, általában 1,40 euróba, azaz mintegy 370 forintba kerül.

A France Soir egyébként kifejezetten komoly múlttal rendelkezik: 1944-ben alapította meg két francia ellenálló, és a '60-as évekig Franciaország egyik legbefolyásosabb napilapjának számított, példányszáma fénykorában meghaladta az egymilliót. A televízió és a rádió megjelenése, valamint a lap politikai irányvonalának többszöri változása miatt azonban fokozatosan veszített vonzerejéből, és negyven év alatt alig húszezer példányszámú bulvárlappá zsugorodott, sőt a puszta léte is veszélybe került.

Az újságot végül Szergej Pugacsov orosz milliárdos fia, Alekszandr Pugacsov mentette meg, aki tavaly januárban megvásárolta, idén március 17-én pedig új, színesebb, szellősebb változatban piacra dobta. Az új tulajdonos nem kevesebb, mint 20 millió eurót, közel 5,3 milliárd forintot pumpált a lapba, szerkesztőségét pedig teljesen megújította.

A fényképes incidens a magabiztosan indító vezetést egyelőre nem bátortalanította el: a főszerkesztő elismerte ugyan a tévedést, de egyben jelezte, hogy pert indítanak az Abaca Press hírügynökség ellen, amelytől az ominózus fotókat vásárolták. Ez utóbbi egyelőre azzal védekezik, hogy a fényképeket egy X17 nevű kaliforniai hírügynökségtől vették meg, amely biztosította őket, hogy a fotók idén március 18-án készültek.