Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Obama az internetre koncentrál

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Barack Obama az internetes médiában próbálja maga mellé állítani az amerikai választókat a novemberi elnökválasztások előtt. Az elnök stábja sokkal többet költ internetes reklámokra, mint republikánus ellenfele, Mitt Romney.

Obama több millió dollárt költ a digitális médiában folytatott kampányra, hogy így biztosítsa be az elnök újraválasztását novemberben.

A comScore internetes marketing cég és a Guardian felmérése szerint Obama 30-szor több pénzt szán internetes kampányhirdetésekre, mint a republikánus jelölt, Mitt Romney.

A konzervatív kampánystáb azt ígérte, hogy a választás közeledtével fokozzák jelenlétüket a digitális médiában, de a helyzet egyelőre ennek éppen az ellenkezője - jegyzi meg a Guardian. Obama eddig már 865 millió dollárt költött internetes reklámokra, míg Romney csak 26 milliót.

Áprilisra már világossá vált, hogy Mitt Romney lesz a republikánusok hivatalos elnökjelöltje, és kommentátorok furcsának találják, hogy a vártnál kevésbé agresszívan kampányol az interneten.

Romney adománygyűjtésben erős, de itt is hagyományos kampánytechnikákkal operál. Most arra készül, hogy egy sor negatív tévéreklámmal tépázza meg Obama tekintélyét.

Az elnök is jelen akar lenni a tévében, de a kampányköltségvetés egy jelentős részét új módon akarja felhasználni, hogy jobban elérje a választókat.

Az elnöki kampányt két internetes reklámstratéga, Andrew Bleeker és Nathaniel Lubin segíti. Annyira komolyan veszik a feladatukat, hogy egész esszégyűjteményt írtak az internetes politikai kampányokról.

A testre szabott internetes reklámokkal sokkal jobban meg tudnak célozni konkrét választói csoportokat, mint a tévében sugárzottakkal. A kampány a hagyományos számítógépekről átkerül az okostelefonokra - ez például nagyon fontos a leginkább mobilon internetező, befolyásos latinó választók esetében. Az idén emellett robbanás várható az internetes videoreklámok terén is - a tévével szemben ezekkel a kampányvideókkal is pontosabb meg tudják találni a célközönséget.

Obama nyerésre áll a közösségi médiában is: 27 millió követője van a Facebookon, szemben Romney közel kétmilliójával.

Az NBC/Marist felméréséből közben kiderült, hogy a mobilon elérhető választók körében Obama, a vezetékes telefonon válaszolók körében Romney vezet.