Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kevesebb e-mail, több beszélgetés a Ferrarinál

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Kevesebbet e-mailezhetnek és többet kell ezentúl beszélniük a Ferrari alkalmazottainak. A luxussportkocsi-gyártó menedzsmentje szerint a túl sok elektronikus üzenet csak időpazarlás, ezért korlátozzák, hogy mennyi e-mailt szabad váltani egy nap.

A Ferrari a sebességről híres, de úgy érzi: dolgozói lassabban végzik a munkájukat. Az ok paradox módon egy modern technikai vívmány: az e-mail.

Az elektronikus posta forradalmi módon felgyorsította a kommunikációt, bár igaz, hogy megjelenése óta még gyorsabb módszerek is megjelentek. Mégis, ez lett a megbízható és hivatalos cégen belüli üzenetek legfontosabb módszere.

A Ferrari szerint azonban túlságosan az emberek fejére nőtt, ezért mostantól korlátozzák majd, hogy a maranellói üzemben dolgozó 3000 ember naponta hány e-mailt küldhet.

"A mai naptól a Ferrari-alkalmazottak többet beszélnek egymással" - olvasható a Ferrari közleményében.

"Célunk, hogy bátorítsuk a hatékonyabb és közvetlenebb kommunikációt a cégen belül, ezért korlátozzuk szigorúbban az e-mailek számát."

Hogy mit jelent mindez? Azt, hogy a Ferrari-dolgozók ugyanazt az üzentet csak maximum 3 embernek küldhetik el házon belül.

A cégnél várhatóan egy szoftvert telepítenek, ami figyeli majd, hogy negyedik címzettnek már ne lehessen elküldeni az e-mailt.

"Az az ostoba gyakorlat, hogy több tucat embernek küldenek ki olyan üzeneteket, amelyek őket nem is érintik, az időpocsékolás egyik legfőbb okozója egy átlagos munkanapon" - tették hozzá a közlemény szerzői. A Ferrari ezért arra kötelezi munkásait, hogy inkább beszéljenek egymással, mint levelezzenek.

A Harvard Business School szerint bizonyos módszerekkel kezelhető az a hatalmas email-áradat, amelynek az átlagos irodai dolgozó ki van téve. Ehhez azonban a "feladónak" is kell változtatnia hozzáállásán.

Például: már az e-mail tárgya tartalmazzon információt. A válaszok utaljanak vissza a témára, ne várják el, hogy a címzett végigolvassa az alatta található hosszú levezést. A másolatot kapó címzettekről pedig meg kell említeni, hogy miért kapják meg a levelet és mi a feladatuk.

A címzettnek azt javasolják, hogy csak meghatározott időpontokban nézzen rá az e-mailre, írjon listát arról, hogy kinek válaszol és próbálja meg rászoktatni partnereit, hogy csak fontos információval keressék.