Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kiköszörülné a német gazdaság hírnevén ejtett csorbát a VW

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Berlinben a kancellár úgy vélte, hogy a Volkswagen gépkocsikonszern körüli botrány ugyan súlyos csapást mért az autógyár tekintélyére, de nem okozott akkora kárt, amelyből arra lehetne következtetni, hogy megingott a német gazdaság nemzetközi hírneve. Az Európai Parlament elnöke, a német szociáldemokrata Martin Schulz viszont már az egész német ipart érintő csapást emlegetett. A Volkswagen központjában eközben nagyszabású terven dolgoznak az emissziós botrányban érintett személyautók átalakítására, valamint a cég tekintélyén esett példátlan csorba kiköszörülésére.

A manipulált szoftverrel működő gépkocsik számát 11 millióra becsülik. Ez az adat 5 millió Volkswagenből, 2 millió százezer Audiból, 1 millió kétszázezer Skodából, valamint 700 ezer Seatból, továbbá csaknem 2 millió haszongépjárműből adódik össze.

A Volkswagen wolfsburgi székhelyén hangsúlyozták, hogy ezek a dízel-meghajtású kocsik teljesen biztonságosak, ezért visszahívásuk és ingyenes átszerelésük úgynevezett szervizakció keretében történik, hogy megfeleljen az előírásoknak.

Mindez persze sok millió eurót emészt fel, de bennfentesek még ennél is jóval nagyobb összeggel számolnak a világ legkülönbözőbb országaiban készülő kártérítési perek kiegyenlítésére.

Időközben a cég vezető mérnökei beismerték, hogy azért látták el a dízelmotorokat hamis eredményt szolgáltató szoftverrel, mert nem tudtak más módon eleget tenni a mind szigorúbb emissziós követelményeknek.

Az elkövetkező napokban várhatóan fény derül arra is, hogy a cég legfelsőbb vezetésében ki adott engedélyt a csalásra és kiket avattak be a félrevezető eljárásba.

A csalásra már korábban fény derült, amikor az amerikai hatóságok egy nappal a világ alighanem legtekintélyesebb gépkocsi-seregszemléjének, a frankfurti autószalon megnyitásának másnapján hozták nyilvánosságra adataikat. Több szakember ebben szándékosságot látott és közvetve erre utalt az Európai Parlament elnöke is.

Martin Schulz szerint a nemzetközi gazdasági élet több vezetője már jó ideje önteltnek, sőt dölyfösnek érezte Németországot, amelyben minden óramű-szerűen működik és így most nem kevés kárörömmel hangoztatja, hogy lám, a németek is csak vízzel főznek. Autós körökben azt sem tartják kizártnak, hogy más márkák is hamis módszerekkel tudnak megfelelni a velük szemben támasztott elvárásoknak.

Mindenesetre a kancellár - ma kezdődő indiai látogatása előtt - hangsúlyozta, hogy a Volkswagen vezetői hamarosan kiköszörülik a konszern tekintélyén esett súlyos csorbát, ami nem ingatja meg tartósan az össz-német gazdaságba vetett nemzetközi bizalmat.