Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Újabb hírek a dízel-botrányban

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Volkswagen mellett Porsche és Audi gépkocsik is érintettek az emissziós csalási botrányban. Az amerikai környezetvédelmi hatóságok szerint luxuskocsikba is telepítettek olyan szoftvert, amely hamis károsanyag-kibocsátási adatokat szolgáltatott.

Nemcsak a "népautók", a Jetták, Passatok és mások mérési adatait hamisította meg a Volkswagen, hanem a Porsche Cayenne és Audi luxusmodellekét is - közölte az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség.

Az EPA szerint a 3 literes, V6-os dízelmotorok esetében is működött a csaló szoftver, amely érzékelte, hogy mikor van a kocsi teszt-környezetben és ilyenkor a normáknak megfelelő nitrogén-oxid és más károsanyag-kibocsátási adatokat szolgáltatott.

Korábban a 2 literes dízelmotorok voltak csak érintettek a botrányban. Az állítás különösen kínos a Volkswagennek, amely tömeges visszahívásokat tervezve próbálja túltenni magát az ügyön.

A német cég, úgy, mint az első esetben, most is tagadta, hogy bármilyen szoftvert telepítettek volna a V6-os, 3 literes dízelmotorokba, hogy "tiltott módon megmásítsák a kibocsátási adatokat".

A cég egyik név nélkül nyilatkozó vezetője hétfőn azt mondta: "többet szeretnénk hallani arról, hogy hogyan jutottak erre a megállapításra a felügyelőszervek. Nem tudjuk, hogy mi alapján mondanak véleményt és szeretnénk együtt átnézni velük az adatokat."

A V6-os dízelmotort az Audi tervezte és azt a 2014-2016-os Porsche, Audi és Volkswagen luxusmodellekbe építették be.

Az amerikai szervek állításai méginkább érintetté teszik az Audit és a Porschét a botrányban, amely eddig már 20 milliárd eurót faragott le az anyacég, a Volkswagen piaci értékéből.

Az EPA sokkoló állítása szerint az érintett motor az úton kilencszer annyi károsanyagot bocsáthat ki, mint amit a tesztkörnyezetben szolgáltatott mérési adatok mutatnak.

Az ügyet máris igyekeztek kihasználni amerikai politikusok: "Mikor lesz vége a Volkswagen félrevezető magatartásának?" - tette fel a kérdést a Kongresszus Energia- és Kereskedelmi Bizottságának elnöke, Fred Upton.

Két demokrata-párti szenátor, Richard Blumenthal és Edward Markey szerint "a céget felelősségre kell vonni a csaló szoftver alkalmazása, a vásárlók és a környezetvédelmi szervek becsapása miatt és vissza kell vonni azokat a kedvezményeket, amelyeket törvénytelen magatartása során élvezhetett".

Az amerikai szervek adatai szerint 10 ezer Volkswagen dízelmotorral hajtott luxuskocsiba építettek olyan egységet, amelynek szoftvere hamis emissziós adatokat szolgáltatott.