Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Káoszhoz vezetett az új integrált közlekedési rendszer Pozsonyban

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
November 1-jén vezették be a szlovák fővárosban az új integrált közlekedési rendszert, amellyel rövid időn belül komoly gondok akadtak. A Pozsonyba vidékről utazók számára ugyan előnyösebb feltételeket kínálnak, a fővárosban élőknek azonban több esetben drágult a közlekedés.

Elégedetlen nyugdíjasok és két órás sorban állás - ez a jellemző a pozsonyi menetjegy-árusító helyeken. E hónap elejétől ugyanis harmadik szakaszába lépett a Pozsony megyei integrált közlekedés. Ennek értelmében új tömegközlekedési tarifák léptek érvénybe, és a nyugdíjasoknak járó kedvezmények is változtak.

A projekt célja az volt, hogy hatékonyabb legyen a közlekedésre fordított közpénzek felhasználása, s hogy a Pozsonyi kerületből beutazók egyetlen jeggyel közlekedhessenek a regionális busz- és vonatjáratokon, illetve a fővárosi tömegközlekedési eszközökön.

Az újítások ellenére még mindig hosszú sorok kígyóznak az integrált tömegközlekedés jegyárusító helyein Pozsonyban. Az új jegyek és bérletek kiváltása ugyanis nem ment zökkenőmentesen. A november 1-jétől érvényes változásokra leginkább az idősek reagáltak ingerülten.

"Hoztam magammal egy igazolványképet, amelyről kiderült, hogy több mint egy éves, ezért nem fogadták el. A személyi igazolványomon is ez a kép van. Érdekes, hogy a rendőröknek megfelel, nekik pedig nem" - mondta felháborodottan egy nyugdíjas hölgy, aki kétórányi sorban állás után tudta csak kiváltani az új bérletét.

A pozsonyi közlekedési bizottság szerint az utasok tájékoztatása hiányos, szavait maguk az érintettek is alátámasztják. Aki az integrált rendszer honlapján próbál kikeresni egy járatot, azt az oldal a Pozsonyi Közlekedési Vállalat honlapjára irányítja, ott viszont csak a városi tömegközlekedés járatait találja, azt pedig már nem lehet megnézni, hogyan, milyen járatokkal lehet megtenni az utat a környékbeli kisebb városokból például az óvárosba, mennyibe fog kerülni az út, s hányszor kell átszállni. Gondot okoz továbbá az is, hogy sok autóbuszt is a fővárosba tartó vonatokat sem szerelték még fel az új jegykezelő gépekkel, így az új méretű jegyeket csak az állomásokon, a pénztárnál lehet érvényesíteni.

A pozsonyi integrált közlekedés irányítói azt mondják, nemcsak az interneten, hanem a jegyárusító helyeken is tájékozódhatnak az utasok.

Az új integrált közlekedési rendszer előkészítése tíz évig tartott, és három fázisban vezették be a fővárosban, az újítások közel kilenc millió euróba kerültek.